Shoebaloo opent nieuwe high-end schoenentempel

Shoebaloo opent nieuwe high-end schoenentempel
  • Food-en-retail
  • 2 dec 2014 @ 12:19
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieWinkelen

Schoenwinkel Shoebaloo opende na een uitgebreide verbouwing haar flagshipstore aan het Amsterdamse Koningsplein. De naar eigen zeggen 'meest vooraanstaande high-end schoenentempel' vierde dit met vrienden en familie. Architect Roberto Meyer is verantwoordelijk voor het design van het futuristisch-ogende schoenenwalhalla, waar ieder model tot zijn recht moet komen.

Shoebaloo’s oprichter Hartog Streim heeft na 38 jaar, waarbij hij zeven filialen opende en een online store, het stokje vorig jaar overgedragen aan zijn oudste zoon, Marlon Streim. 'Jong, ambitieus en met veel passie runt hij nu het schoenen-imperium', schrijft de retailer. Voor de flagshipstore koos Streim ervoor om met architect Roberto Meyer (MVSA Architects) te werken, die tot nu toe het merendeel van alle Shoebaloo winkels onder handen heeft genomen. De flagshipstore blijft alle huidige merken voeren voor zowel dames als heren.

Jubileum-edities
Speciaal voor de opening lanceerde Shoebaloo een lijn Celebration Editions in samenwerking met 's werelds grootste modehuizen. 'Hiervoor is inkoper Martin van Klaveren van de winkelketen er in geslaagd om door te dringen tot de designstudio’s van Jimmy Choo, Gianvito Rossi, Dolce & Gabbana, D-squared en Giuseppe Zanotti. De Celebration Editions zijn stuk voor stuk Shoebaloo-gecustomized, door gebruik van het herkenbare blauw. De collectie is voor zowel heren als dames vanaf nu exclusief verkrijgbaar in de nieuwe flagshipstore', aldus Shoebaloo.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken