Superfood freekeh populairder dan quinoa

Superfood freekeh populairder dan quinoa
  • Food-en-retail
  • 9 dec 2014 @ 14:59
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodConsumentenIntroductie

Supergraan freekeh is pas een half jaar in de Nederlandse supermarkt te koop, maar haalt qua omzet nu al guinoa en bulger in. Wel begrijpelijk, omdat Oprah Winfrey en Jamie Oliver freekeh hebben uitgeroepen tot hun meest geliefde superfood. Freekeh was al wel te koop in Turkse winkels en online.

Freekeh is al populair in Amerika, Australië en Engeland. In Nederland is het Engelse merk Artisan Grains – dat Greenwheat freekeh bij Albert Heijn introduceerde – geliefd. Een woordvoerder van Albert Heijn verklaart tegenover Metro.nl dat tienduizenden consumenten het afgelopen half jaar kennis gemaakt hebben met Freekeh.

Snel verzadigd
Freekeh bevat meer voedingsstoffen dan gewone granen, vier keer zoveel vezels als zilvervliesrijst en twee keer zoveel eiwitten als witte rijst, zo belooft de producent. Wie freekeh eet, zou snel een verzadigd gevoel hebben en het hongergevoel blijft lang weg, stellen enthousiaste gebruikers en foodbloggers. ‘Freekeh is een nieuw superfood, een krachtpatser’. Zo meldt Metro.nl.

Voedingscentrum
Het Voedingscentrum waarschuwt echter voor deze 'hype'. De term superfood mag namelijk door iedereen worden gebruikt. Geclaimde gezondheidseffecten van superfoods zijn niet altijd voldoende wetenschappelijk onderbouwd. Veel superfoods bevatten wel goede voedingsstoffen, maar deze stoffen komen ook voor in 'gewone' voedingsmiddelen. Terwijl aan producten die tot 'superfood' zijn gekroond, vaak een hoger prijskaartje hangt. (Bron: Metro.nl)
 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken