Chef's Podium nieuwe restaurantformule

Chef's Podium nieuwe restaurantformule
  • Food-en-retail
  • 27 jan 2015 @ 08:33
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodIntroductie

Koffiebar Rue de Sèvres in de Jan van Galenstraat te Amsterdam, wordt ’s avonds omgetoverd in Chef’s Podium. Een poule van wisselende chefs gaan er dagelijks driegangen menu’s verzorgen. Zo wordt de huur door twee ondernemers gedeeld. Een vaste klant bij Rue de Sèvres, Nimrod Kahn (36), is één van de chefs achter het concept. Het idee voor deze vorm van deel-economie kwam van hem.

Doel is dat de menu’s betaalbaar zijn. Er wordt gekookt met seizoen groenten en een menu kost 20 euro. De wijn staat voor 2,50 euro per glas op de kaart. Nimrod: 'Toen ik het voorstelde, reageerde de eigenaresse meteen enthousiast.' Marc Schoorl (53) is de tweede chef achter Chef's Podium: 'Het is een sympathiek project, we doen het voor de mensen en niet voor onszelf.' Kahn: 'Alle chefs hebben een andere stijl van koken, dus het is elke keer weer een verrassing wat het wordt.'

24 plaatsen
Voor de transformatie van koffietentje tot restaurant verandert de opstelling van de meubels in de zaak. De menukaart vertelt over de herkomst van de producten en de wijn, ook al omdat de het menu elke dat anders is. Het restaurant telt 24 zitplaatsen. Inmiddels heeft Chefspodium ook een Facebook account. (Bron: Het Parool)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken