Omzet Sligro Food Group stijgt in 2014 met 3 procent

Omzet Sligro Food Group  stijgt in 2014 met 3 procent
  • Food-en-retail
  • 23 jan 2015 @ 14:22
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodTussenhandelSales

De omzet van groothandels- en supermarktconcern Sligro Food Group over 2014 is met 3,0 procent gestegen tot 2.572 miljoen euro. De autonome groei beliep 1,7 procent exclusief het effect van btw over rookwaren. De brutowinst nam toe met 18 miljoen euro tot 596 miljoen euro. De nettowinst over het boekjaar bedroeg 69 miljoen euro. Dat is een toename van 1,5 procent ten opzichte van 2013.

Het afgelopen jaar heeft Sligro zijn marktpositie in foodservice fors weten uit te breiden en steeg het marktaandeel met 1,7 procent tot 22,9 procent. Naast de zichtbare commerciële resultaten is door Sligro Food Group gewerkt aan een stevige basis, waarmee het bedrijf de komende jaren zijn positie in deze markt verwachten te kunnen verbeteren. De winst per aandeel is met 2% toegenomen tot € 1,58. Dit meldt Sligro Food Group.

De foodservicemarkt laat naar de mening van Sligro in 2015 voor het eerst sinds 2008 weer een kleine groei zien. Sligro verwacht dat retaildochter Emté ook van deze ontwikkeling zal profiteren.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken