Ondertekening manifest Dutch Cuisine op Horecava 2015
- Food-en-retail
- 13 jan 2015 @ 15:04
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - SmaakprikkelFood
- 13 jan 2015 @ 15:04
- Redactie Food en Retail
Tijdens de Horecava heeft 'Dutch Cuisine' haar manifest gepresenteerd en hebben Rob Baan, directeur Koppert Cress, en Ad Berends, culinair ambassadeur Groente Fruit Huis dit manifest als convenantpartners ondertekend. Ook Westland Marketing heeft zich aan dit manifest verbonden. Doel van Dutch Cuisine is het herontdekken van de Nederlandse keuken.
Dutch Cuisine is volgens de initiatoen 'een beweging die het nieuwe Nederlandse koken op de kaart zet. Een keuken waarin verse groenten een hoofdrol spelen en vlees en vis een bijrol. Daarbij werkt Dutch Cuisine vanuit 5 principes die in een manifest zijn vastgelegd. Binnen deze 5 principes (cultuur, gezond, natuur, kwaliteit en waarde) streven we het volgende na: we gebruiken 80% seizoensproducten en 20% buiten het seizoen, 80% groente en 20% vlees/vis en we benutten het hele product. Daarbij kopen, koken en eten we eerlijke kwaliteitsproducten en als rentmeester van de Nederlandse keuken werken we aan de resultaten van morgen.'
Herontdekken van de Nederlandse keuken
Koppert Cress, het Groente Fruit Huis en Westland Marketing omarmen bovenstaande principes en gaan samen met Dutch Cuisine aan de slag om deze visie verder vorm te geven. Dutch Cuisine geeft iedere dag een presentatie en demo over Dutch Cuisine. De ambassadeurs van het eerste uur, chef-koks Luc Kusters, Albert Kooy, Hans Everse en Bas Cloo, verzorgen deze presentaties en demo’s. (PvWK)
De presentaties en demo’s over ‘Dutch Cuisine’ vinden plaats in de Rai Amsterdam tijdens de Horecava op:
- Dinsdag 13 januari, 14.00 – 15.00 uur
- Woensdag 14 januari, 16.00 – 17.00 uur
- Donderdag 15 januari, 16.00 – 17.00 uur
afbeelding: slagerskraam in de 17de eeuw
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- manifest
- NL
- eten
- authentiek
- Koppert Cress
- Dutch Cuisine
- convenant
- culinair ambassadeur
- Horecava
- Groente Fruit Huis
- Rob Baan
- directeur
- Westland Marketing
- Ad Berends
- Nederlandse keuken
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing