Supermarkten stuntten in 2014 meer dan jaar ervoor
- Food-en-retail
- 28 jan 2015 @ 14:40
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodActiesPrijsoorlog
- 28 jan 2015 @ 14:40
- Redactie Food en Retail
Supermarkten stuntten in 2014 6 procent meer dan in het jaar ervoor. Met name groenten en fruit, verzorgingsproducten en non-food waren vaker in de aanbieding. Dat blijkt uit een analyse van vergelijkingssite Yenom. Binnen groenten en fruit steeg het aantal promoties met 7 procent.
Een verklaring hiervoor zou de Russische boycot kunnen. In 2014 waren zuivelproducten, vleeswaren en diepvriesproducten minder in de aanbieding. Zo meldt Food Holland. Non-food is niet langer alleen favoriet bij Aldi en Lidl, maar nu ook bij andere supermarktketens, zoals Albert Heijn, DekaMarkt, Dirk, Hoogvliet en Deen.
2 + 1 gratis
Er is volgens Yenom een daling te zien in het aantal kortingsacties, zoals 2e halve prijs, 2+1 gratis, 25 procent korting. 2013 telde nog 206 aanbiedingen die een kortingsactie hadden, dit jaar is dat aantal gedaald naar 148 aanbiedingen, ofwel een daling van 28 procent. Het aantal hoge kortingsacties van 50 procent, of 1 + 1 gratis, is gelijk gebleven. Er zijn nu zelfs acties met 60 procent korting. (Bron: Food Holland)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing