Fashionwinkels binden jonge shoppers met Top 40-muziek

Fashionwinkels binden jonge shoppers met Top 40-muziek
  • Food-en-retail
  • 19 feb 2015 @ 09:07
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • DesignonderzoekWinkelen

Muziek kan een bezoek aan een kledingwinkel maken of breken. Maar liefst twee derde van de Nederlanders geeft aan dat muziek een reden kan zijn om langer of korter in een kledingwinkel te blijven. Dit geldt vooral voor jong volwassenen tussen de 25 en 34 jaar. 76 procent laat de duur van zijn winkelbezoek afhangen van de muziek die er gedraaid wordt. Deze generatie luistert tijdens het winkelen het liefst naar Top 40 en pop.

Dit en meer blijkt uit onderzoek naar muziek in kledingwinkels onder 1.000 consumenten, uitgevoerd door MarketResponse in opdracht van Sena.

Gratis samenvatting onderzoek
Loungemuziek, Nederlandstalig of house? Naar welke muziek luisteren klanten het liefst tijdens het winkelen? Uit het onderzoek blijkt dat bezoekers van kledingwinkels in het populaire jongerensegment het liefst Top 40- en popmuziek horen. Bezoekers van herenwinkels in het hogere segment winkelen het liefst met loungemuziek op de achtergrond. Bij textielsupers wordt Nederlandstalige muziek vaker passend gevonden. 55-plussers genieten het meest van klassieke muziek in kledingwinkels, meldt Muziekwerkt.nl. Klik hier voor de samenvatting van het rapport. (PvWK)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken