Horecava verblijdt voedselbank met 5.000 kilo eten
- Food-en-retail
- 13 feb 2015 @ 14:50
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MVOEvenementFood
- 13 feb 2015 @ 14:50
- Redactie Food en Retail
Aan het einde van de Horecava heeft de Voedselbank Amsterdam 5 volle vrachtwagens aan voedsel opgehaald. Dat komt neer op zo'n 5.000 kilo aan etenswaren. De producten waren afkomstig van diverse standhouders op de vakbeurs. De actie is een initiatief van de Horecava, hét nationale platform voor food professionals, die gehouden werd van 12 tot en met 15 januari in Amsterdam RAI.
Circa 50 procent van de ingezamelde spullen bestond uit AGF en overig houdbaar voedsel, 20 procent uit gekoelde producten (aardappelproduct, taarten, sapjes etc., red.) en 30 procent uit bevroren producten (ijs, snacks, frites etc.). Bruno Steggerda, vrijwilliger Voedselbank Amsterdam: 'we waren verrast over de bereidwilligheid van de exposanten om producten te doneren en zeer verheugd met het resultaat van de inzamelingsactie.'
Horecava
Food waste is een thema dat volop aandacht kreeg tijdens de afgelopen Horecava, aldus beursmanager Luuk Scholte: 'onder andere tijdens een debat met voortrekkers uit Nederland op het gebied van aanpak van voedselverspilling. We willen daarom als beursorganisatie met dit initiatief een goed voorbeeld geven.'
Voedselbank
De producten zijn gebruikt voor de voedselpakketten die iedere week worden uitgedeeld door de Voedselbank Amsterdam. In Amsterdam zijn zo’n 2.000 huishoudens afhankelijk van de Voedselbank. Bekijk het filmpje De succesvolle actie vindt volgend jaar opnieuw plaats tijdens Horecava 2016, van maandag 11 januari tot en met donderdag 14 januari.
Over Amsterdam RAI
Met 100% recycling op afval, internationale duurzaamheidscertificaten, een grote kas voor city farming in het nieuwe Amtrium en een aangescherpt MVO-beleid, werkt Amsterdam RAI naar eigen zeggen hard aan haar ‘groene’ ambities. Met als credo ‘Creating a great environment to meet’ wil Amsterdam RAI zich de komende jaren op het gebied van duurzaamheid verder ontwikkelen tot één van de zichtbare koplopers in de Europese beurs- en congresindustrie. Meer informatie over het Rai MVO-beleid staat hier. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- aardappelproduct
- ijs
- snacks
- exposanten
- sapjes
- bevroren producten
- frites
- gekoelde producten
- vrijwilliger
- Bruno Steggerda
- mvo
- houdbaar voedsel
- Horecava
- taarten
- AGF
- producten
- RAI
- Voedselbank
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing