[Mijlpaal] Lidl passeert aantal van 400 winkels

[Mijlpaal] Lidl passeert aantal van 400 winkels
  • Food-en-retail
  • 18 feb 2015 @ 08:59
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkWinkelen

Lidl staat eind februari op het punt in Nederland door de grens van 400 winkels heen te breken. Dik zeventien jaar na de entree op de Nederlandse markt – 23 oktober 1997 opende de Duitse retailketen hier met tien winkels – opent Lidl haar 400e vestiging. Daarmee is het bedrijf na 
Albert Heijn, Jumbo en Lidl de vierde 
supermarktketen met 400+ vestigingspunten.

De 400e winkelis er één in een serie nieuwe vestigingen die Lidl deze maand opent. Waar is nog onbekend, wel zal er een feestje aan gekoppeld worden, meldt een woordvoerder van het merk. Het betreft ook een van de eerste nieuwe uit de serie winkels die Lidl dit jaar gaat openen. In januari bleven de activiteiten beperkt tot de heropening van het filiaal aan het Clausplein in Hoorn. In december vorig jaar opende Lidl nog nieuwe vestigingen in Barneveld, Nijkerk en Dongen, waardoor de teller in 2014 eindigde op 390 winkels, becijfert Distrifood. Een nieuwe vestiging van Lidl in Strijen gaat eerder open dan gepland, namelijk op 25 februari en zal dan nummer 399 zijn, is de verwachting. Het gaat goed met Lidl. Het marktaandeel van is in 2014 gestegen van 9 procent naar 9,7 procent. Dat meldt onderzoeksbureau Nielsen in de laatste retailcijfers. Daarmee loopt de retailer aardsvijand Aldi voorbij, constateert MarketingTribune op 3 februari.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken