[Mijlpaal] Lidl passeert aantal van 400 winkels
- Food-en-retail
- 18 feb 2015 @ 08:59
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkWinkelen
- 18 feb 2015 @ 08:59
- Redactie Food en Retail
Lidl staat eind februari op het punt in Nederland door de grens van 400 winkels heen te breken. Dik zeventien jaar na de entree op de Nederlandse markt – 23 oktober 1997 opende de Duitse retailketen hier met tien winkels – opent Lidl haar 400e vestiging. Daarmee is het bedrijf na Albert Heijn, Jumbo en Lidl de vierde supermarktketen met 400+ vestigingspunten.
De 400e winkelis er één in een serie nieuwe vestigingen die Lidl deze maand opent. Waar is nog onbekend, wel zal er een feestje aan gekoppeld worden, meldt een woordvoerder van het merk. Het betreft ook een van de eerste nieuwe uit de serie winkels die Lidl dit jaar gaat openen. In januari bleven de activiteiten beperkt tot de heropening van het filiaal aan het Clausplein in Hoorn. In december vorig jaar opende Lidl nog nieuwe vestigingen in Barneveld, Nijkerk en Dongen, waardoor de teller in 2014 eindigde op 390 winkels, becijfert Distrifood. Een nieuwe vestiging van Lidl in Strijen gaat eerder open dan gepland, namelijk op 25 februari en zal dan nummer 399 zijn, is de verwachting. Het gaat goed met Lidl. Het marktaandeel van is in 2014 gestegen van 9 procent naar 9,7 procent. Dat meldt onderzoeksbureau Nielsen in de laatste retailcijfers. Daarmee loopt de retailer aardsvijand Aldi voorbij, constateert MarketingTribune op 3 februari.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- prijsvechter
- supermarktketen
- vestigingspunten
- winkel
- Lidl
- Aldi
- Duitse retailketen
- vers
- Nederland
- mijlpaal
- entree
- Nielsen
- Jumbo
- record
- feest
- Albert Heijn
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing