McDonald's pictogrammen door het hele land te zien
- Food-en-retail
- 18 feb 2015 @ 11:28
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Activatie
- 18 feb 2015 @ 11:28
- Redactie Food en Retail
De meest iconische producten van McDonald’s zijn nu als pictogrammen in het straatbeeld te vinden. Voor deze campagne zijn de Big Mac, Franse Frietjes, Happy Meal, Quarter Pounder, Chicken McNuggets en McFlurry omgetoverd tot opvallende ‘Picto’s’.
‘De iconische producten zijn zo uniek en hekenbaar, dat het opzichzelfstaande merken zijn geworden: allemaal iconen, van Big Mac tot McFlurry. Stuk voor stuk zo herkenbaar dat consumenten automatisch een link leggen met McDonald’s. Daarom kiezen wij voor een campagne, zoals de consument nog niet van ons gewend is,” zegt René Jaspers, Directeur Marketing van McDonald’s Nederland. “Met de Picto’s laten we zien dat zelfs als we het beeld vereenvoudigen, onze producten nog steeds zeer herkenbaar zijn. We spelen er een beetje mee. En laten met een activatie ook consumenten met de Picto’s spelen.’
Door nadrukkelijk in het straatbeeld aanwezig te zijn, wil McDonald’s een blijvende indruk achterlaten. Met de Picto’s op abri’s, billboards en reclamemasten, Ziggo Dome in Amsterdam en metrostation Beurs in Rotterdam.
Picto Puzzel
Tijdens de campagne zijn op abri’s ook Picto Puzzels te zien. Door een Picto Puzzel te scannen met de McDonald’s App, kan de Picto Puzzel gespeeld worden. Wie de Picto Puzzel oplost, ontvangt direct een kleine beloning: een coupon in de McDonald’s App voor een gratis kleine portie Franse Frietjes, af te halen bij een McDonald’s restaurant in de buurt. Tijdens de eerste week van de Picto campagne helpt McDonald’s de consument een handje. Consumenten die langs een abri lopen welke is uitgerust met een Beacon, krijgen een melding om de Picto Puzzel te spelen. McDonald’s is de eerste adverteerder in Nederland die Beacon-technologie inzet voor een marketingactivatie.
De Picto Puzzel is te spelen van 17 februari tot en met 16 maart 2015.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing