McDonald's pictogrammen door het hele land te zien

McDonald's pictogrammen door het hele land te zien
  • Food-en-retail
  • 18 feb 2015 @ 11:28
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Activatie

De meest iconische producten van McDonald’s zijn nu als pictogrammen in het straatbeeld te vinden. Voor deze campagne zijn de Big Mac, Franse Frietjes, Happy Meal, Quarter Pounder, Chicken McNuggets en McFlurry omgetoverd tot opvallende ‘Picto’s’.

‘De iconische producten zijn zo uniek en hekenbaar, dat het opzichzelfstaande merken zijn geworden: allemaal iconen, van Big Mac tot McFlurry. Stuk voor stuk zo herkenbaar dat consumenten automatisch een link leggen met McDonald’s. Daarom kiezen wij voor een campagne, zoals de consument nog niet van ons gewend is,” zegt René Jaspers, Directeur Marketing van McDonald’s Nederland. “Met de Picto’s laten we zien dat zelfs als we het beeld vereenvoudigen, onze producten nog steeds zeer herkenbaar zijn. We spelen er een beetje mee. En laten met een activatie ook consumenten met de Picto’s spelen.’

Door nadrukkelijk in het straatbeeld aanwezig te zijn, wil McDonald’s een blijvende indruk achterlaten. Met de Picto’s op abri’s, billboards en reclamemasten, Ziggo Dome in Amsterdam en metrostation Beurs in Rotterdam.

Picto Puzzel 
Tijdens de campagne zijn op abri’s ook Picto Puzzels te zien. Door een Picto Puzzel te scannen met de McDonald’s App, kan de Picto Puzzel gespeeld worden. Wie de Picto Puzzel oplost, ontvangt direct een kleine beloning: een coupon in de McDonald’s App voor een gratis kleine portie Franse Frietjes, af te halen bij een McDonald’s restaurant in de buurt. Tijdens de eerste week van de Picto campagne helpt McDonald’s de consument een handje. Consumenten die langs een abri lopen welke is uitgerust met een Beacon, krijgen een melding om de Picto Puzzel te spelen. McDonald’s is de eerste adverteerder in Nederland die Beacon-technologie inzet voor een marketingactivatie.

De Picto Puzzel is te spelen van 17 februari tot en met 16 maart 2015.


 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken