War Child herdoopt Patatje Oorlog in Frietje Vrede

War Child herdoopt Patatje Oorlog in Frietje Vrede
  • Food-en-retail
  • 27 feb 2015 @ 14:45
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieFood

Dit jaar vier Nederland 70 jaar bevrijding. In dat kader komt War Child met een ludieke 'omkering' van het Patatje Oorlog. Vanaf 5 mei, op Bevrijdingsdag, kun je met een gerust hart een 'Frietje Vrede' bestellen, zo is de bedoeling. De opbrengst van speciale vorkjes (zie afbeelding hieronder) in deze kei-vette creatie gaat naar door oorlog getroffen kinderen.

Vanaf die dag biedt War Child snackbars, cafetaria’s en andere verkopers van frites - al dan niet bij een bevrijdingsfestival - de kans om een patatje om te toveren in een Frietje Vrede. De opbrengst van deze actie komt volgens de initiatoren ten goede aan kinderen elders op de wereld die in oorlog verkeren.

Vredevorkjes
Voor 20 eurocent extra kunnen consumenten een speciaal ontworpen FSC houten frietvorkje kopen bij hun patatje naar keuze. Zo maak je van je ‘gewone’ patatje een Frietje Vrede. Volgens War Child kunnen consumenten met dit kleine gebaar iets groots doen: kinderen die nu in oorlog leven, uitzicht geven op een beter leven. De actie wordt ondersteund door de Vereniging Professionele Frituurders (ProFri) en het Nederlands Frituurcentrum, meldt Foodlog. Horec-ondernemers kunnen meedoen met de actie door hier een Frietje Vrede pakket te bestellen. Consumenten kunnen op Twitter de hashtag van hun eigen #frietjevrede delen.


 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken