Eerste Nederlandse Halal gecertificeerde vitamines en supplementen gelanceerd

Eerste Nederlandse Halal gecertificeerde vitamines en supplementen  gelanceerd
  • Food-en-retail
  • 27 mrt 2015 @ 15:42
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • ProductdesignIntroductie

De Nederlandse Vitamineproducent HalalVital produceert deze maand als eerste in Nederland Halal gecertificeerde supplementen en vitamines zoals vitamine D3 voor kinderen en volwassenen. De eerste zeven producten van HalalVital, binnenkort onder het label VitVital wereldwijd verkrijgbaar, zijn volgens het bedrijf door de zware audit van het Halal keurmerk gekomen. 'Hiermee voldoen ze aan extra kwaliteitseisen, naast de standaard geldende wet- en regelgeving.'

Het bedrijf start, na een eerdere succesvolle crowdfundingcampagne bij Symbid, opnieuw een inzamelingscampagne om verder op te schalen.

Halal Keurmerk
HalalVital heeft anderhalf jaar gewerkt aan het ontwikkelen van vitamines en supplementen zodat die voldoen aan de strenge Europese wet- en regelgeving, HACCP èn het Halal keurmerk, melden de initiatoren. 'Dit houdt in dat de producten van HalalVital aan extra kwaliteitscontroles voldoen. Voor Moslims is het belangrijk dat producten Halal waardig zijn. Dat betekent o.a. dat de vitamines en supplementen geen stoffen bevatten zoals varkensgelatine en alcohol en op een Halal waardige manier geproduceerd worden.'

Niet Westerse afkomst
De eerste producten die worden gelanceerd zijn onder andere multivitamines voor volwassenen en kinderen, best opneembare Vitamine D3, C1000, Calcium, Magnesium en Melatonine. 'We richten ons eerst op de toppers, zodat we een zo’n groot mogelijke groep consumenten direct kunnen voorzien in hun behoefte zoals vitamine D3. Een op de drie Nederlandse kinderen kampt met een gebrek aan vitamine D, blijkt uit een groot onderzoek van het Erasmus MC. Een tekort aan vitamine D leidt tot minder sterke botten en tanden en een zwakker immuunsysteem. Ook is er een veel grotere mogelijkheid op allergieën en astm', zegt ceo Nienke Ryan van HalalVital. 'Uit het onderzoek blijkt dat kinderen van niet-westerse afkomst nog veel slechter scoren. Dit  komt omdat iedereen tegenwoordig een druk leven heeft en ons voedingspatroon sluit vaak niet aan bij wat ons lichaam nodig heeft. Dat blijkt ook uit het onderzoek. Met VitVital spelen we hier op in. De markt voor vitamines en supplementen kent een enorme groei.'

Niche van 1.8 miljard
HalalVital opent eind maart een online shop waar de gecertificeerde producten verkocht zullen worden. Dit maakt VitVital wereldwijd voor iedereen beschikbaar. Het bedrijf wil speciaal de Moslim gemeenschap, 'een doelgroep van 1.8 miljard mensen', aanspreken. De eerste internationale stappen worden gezet in Frankrijk, Engeland, Duitsland, Saoedi Arabië, US, China en Rusland, meldt het bedrijf gemotiveerd: 'volgens de Association of the European Self-Medication Industry zijn deze markten in 2015 ruim 30 miljard euro waard en wonen daar bijna 300 miljoen moslims. In de eerste crowdfunding campagne hebben meer dan 100 investeerders hun vertrouwen in HalalVital getoond en is een bedrag van 65.000 euro opgehaald. De tweede campagne is recent gestart op het financieringsplatform Symbid. Potentiele investeerders kunnen meedoen op: www.symbid.nl/ideas/6583', besluit het bedrijf de berichtgeving.
 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken