Keten De Tuinen omgedoopt in Holland & Barrett

Keten De Tuinen omgedoopt in Holland & Barrett
  • Food-en-retail
  • 31 mrt 2015 @ 13:10
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Winkelen

Gezondheidsretailer De Tuinen wordt met ingang van nu geleidelijk omgedoopt in Holland & Barrett. De Tuinen trekt anderhalf jaar uit voor de ombouw van de 150 betrokken winkels. Ook de zeventien winkels van zusterformule Essenza in België worden aangepast, meldt het concern.

De Tuinen is sinds 2003 onderdeel van Holland & Barrett, een dochteronderneming van het Amerikaanse NBTY. NBTY kiest nu voor de omdoping van De Tuinen in verband met de ambitie om internationaal door te groeien. De merknaam Holland & Barrett sluit daar beter bij aan, zegt algemeen directeur Colinda Hoegee in RetailNews. Holland & Barrett beschikt wereldwijd over zo’n duizend vestigingen, waarvan ruim zevenhonderd in Engeland. Bovendien beschikt de retailer over 83 internationale franchisewinkels. In anderhalf jaar moet de rebranding voltooid zijn. H&B hoopt dit jaar zo’n twintig tot dertig vestigingen te openen in in Nederland en wil in 2017 over 250 vestigingen beschikken. Voor het nog vijf maanden lopende boekjaar 2015 is de doelstelling om in Nederland 100 miljoen euro omzet te behalen. In De Tuinen werden al verschillende producten van het merk H&B verkocht, zoals huisdcremes op basis van kokosolie. (bronnen: RetailNews, persbericht De Tuinen)

 



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken