Keten De Tuinen omgedoopt in Holland & Barrett
- Food-en-retail
- 31 mrt 2015 @ 13:10
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Winkelen
- 31 mrt 2015 @ 13:10
- Redactie Food en Retail
Gezondheidsretailer De Tuinen wordt met ingang van nu geleidelijk omgedoopt in Holland & Barrett. De Tuinen trekt anderhalf jaar uit voor de ombouw van de 150 betrokken winkels. Ook de zeventien winkels van zusterformule Essenza in België worden aangepast, meldt het concern.
De Tuinen is sinds 2003 onderdeel van Holland & Barrett, een dochteronderneming van het Amerikaanse NBTY. NBTY kiest nu voor de omdoping van De Tuinen in verband met de ambitie om internationaal door te groeien. De merknaam Holland & Barrett sluit daar beter bij aan, zegt algemeen directeur Colinda Hoegee in RetailNews. Holland & Barrett beschikt wereldwijd over zo’n duizend vestigingen, waarvan ruim zevenhonderd in Engeland. Bovendien beschikt de retailer over 83 internationale franchisewinkels. In anderhalf jaar moet de rebranding voltooid zijn. H&B hoopt dit jaar zo’n twintig tot dertig vestigingen te openen in in Nederland en wil in 2017 over 250 vestigingen beschikken. Voor het nog vijf maanden lopende boekjaar 2015 is de doelstelling om in Nederland 100 miljoen euro omzet te behalen. In De Tuinen werden al verschillende producten van het merk H&B verkocht, zoals huisdcremes op basis van kokosolie. (bronnen: RetailNews, persbericht De Tuinen)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Essenza
- De Tuinen
- Engeland
- franchise
- groeien
- algemeen directeur
- omgedoopt
- gezond
- retailer
- Colinda Hoegee
- dochteronderneming
- RetailNews
- internationaal
- NBTY
- Holland & Barrett
- gezondheidswinkelketen
- retail
- Amerika
- merknaam
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing