Levi Strauss lanceert opvolger 501-jeans
- Food-en-retail
- 4 mrt 2015 @ 09:07
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - InnovatieIntroductie
- 4 mrt 2015 @ 09:07
- Redactie Food en Retail
Jeansmerk Levi's introduceert als erfgenaam van de legendarische '501' vanaf vandaag de 501®CT jeans en gaat een exclusieve samenwerking aan met Net-a-Porter. Op 4 maart wordt er via Net-a-Porter een limited edition 501®CT jeans collectie gelanceerd.
De collectie is ontworpen door Octavia Bradford (functie: denim buyer bij Net-a-Porter) en Jonathan Cheung (head of design bij Levi's) in het Levi's Innovation Lab Eureka in San Francisco. De drie verschillende varianten van de jeans, Hillman, Piper en Mission genaamd, zijn volgens het merk allen handgemaakt en hebben een 'makingsduur' van maar liefst 72 uur per paar. Het verschil tussen de klassieke 501 en de nieuwe 501®CT jeans is dat de tailleband van de nieuwe jeans iets ruimer valt, waardoor hij 'een relaxtere fit' heeft. 'Daarnaast is de jeans aan de onderkant iets ingemaakt zodat deze taps toe loopt. De jeans is verkrijgbaar in vier verschillende wassingen, meldt Levi Strauss.
De Levi's® 501®CT jeans is vanaf nu in store verkrijgbaar.
De limited edition 501®CT jeans collectie is vanaf 4 maart verkrijgbaar via www.net-a-porter.com
Naast de limited editon zullen via Net-a-Porter de 'Cali Cool', 'Old Favorite', 'Rolling Fog' en 'Precita' 501®CT jeans verkocht worden, zo wordt beloofd. Hieronder de making of film die Levi's over de 501®CT schoot. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- limited edition
- et-a-Porter
- Levi's
- head of design
- Net-a-Porter
- Jonathan Cheung
- Levi's Innovation Lab
- Levi strauss
- denim
- 501®CT
- making of
- 501
- collectie
- Octavia Bradford
- samenwerking
- Eureka
- 501®CT jeans
- collectie
- exclusief
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing