Nieuwe AH-topman Kolk bepleit intern ondernemerschap en meer ownership onder winkelpersoneel

Nieuwe AH-topman Kolk bepleit intern ondernemerschap en meer ownership onder winkelpersoneel
  • Food-en-retail
  • 4 mrt 2015 @ 11:42
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • NieuwkomersWinkelen

De man die recent Sander van der Laan opvolgde, waarover u op dit platform alles las, bepleit in zijn eerste interview met het interne medewerkers-magazine Ahá meer intern ondernemerschap en meer ownership onder Albert Heijns winkelpersoneel. 'Ik wil meer ondernemerschap zien in de winkels van Albert Heijn', zegt Wouter Kolk in het magazine Ahá.

'Ik denk dat het goed is om wat slagvaardigheid terug te brengen in de organisatie', zegt Kolk in het online magazine Ahá. Dit medium bewerkstelligt en onderhoudt volgens de makers bij bureau HeadOffice de binding tussen medewerkers.

Meer ownership
Volgens Kolk moet het merk Albert Heijn nu ook zijn eigen prestaties beter communiceren naar de klant. 'Albert Heijn is ook: altijd maar hard doorwerken en soms te weinig aandacht hebben voor succes. Ik had daar een gesprek over met een supermarktmanager die dat beaamde. We zien dat producten er mooi uitzien of dat mensen hun werk goed doen, maar we spreken het niet uit. Terwijl je een enorm verschil kunt maken door het wel te zeggen. Dat zouden we vaker moeten doen', zegt hij in Ahá. Voor het personeel in de winkels van Albert Heijn geldt dat zij meer 'ownership' zouden moeten krijgen.

Gezin centraal
Dat bedoelt Kolk met zijn pleidooi  voor een grotere dosis zelfredzaamheid en meer eigen verantwoordelijkheid. Door deze houding zouden de AH-winkels meer op 'echte' en ' eigen' winkels moeten gaan lijken, die de klant nog meer waardeert. Intussen sleutelt AH aan een nieuwe thematische communicatie-campagne als opvolger van de langdurige en succesvolle campagne met supermarktmanager Harry Piekema. Naar verluidt wordt in de nieuwe campagne een gezin gevolgd. Hieronder de momenteel lopende actiematige campagne voor de succesvolle moestuintjes, die aan de man/vrouw/kids gebracht worden met de pay off 'Gewoon bij Albert Heijn'. (PvWK)



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken