Albron lanceert eerste menukaart die tot leven komt

Albron lanceert eerste menukaart die tot leven komt
  • Food-en-retail
  • 23 apr 2015 @ 13:34
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodInnovatie

Horeca krijgt een extra dimensie met de introductie van een interactieve kaart, 'menukrant' genoemd. Gasten in de restaurants van Center Parcs kunnen met hun smartphone deze menukrant scannen en worden vervolgens met korte films meegenomen in de wereld van de verschillende restaurants in het park. Ook kunnen zij onder andere Albron meehelpen de menukaart te ontwikkelen, een eet- of drinkadvies ontvangen gekoppeld aan het weer, of stemmen op hun favoriete medewerker. Hier een beeldimpressie van de nieuwe technologie.

Zo draagt de interactieve krant naar eigen zeggen bij aan verhoging van de beleving in de restaurants van Center Parcs, waar Albron horeca en food retail verzorgt.

Uniek crossmediaal communicatieconcept
De menukrant is een platform dat toegang biedt tot een digitale wereld. De techniek (augmented reality), maakt het mogelijk print tot leven te brengen. En dat werkt. De verhalen van de nieuwe horecaconcepten zijn verfilmd om de gasten te prikkelen. Zo zijn zij geen toeschouwer van een decor waarin zij eten en drinken, maar worden zij écht onderdeel van het verhaal. Het maakt de beleving in het restaurant compleet.
Corine Holtmaat, activatiemanager van Albron, over het concept: 'mensen worden overspoeld met informatie en lezen over het algemeen steeds minder. Beeld en video zijn juist goede dragers om een verhaal te vertellen, de kijker te raken en mee te nemen, vandaar deze keuze. Een ander voordeel van video is dat je meerdere zintuigen tegelijk prikkelt en daardoor meer impact in communicatie bereikt. Zo raken we mensen in het hart en creëren we waardevolle momenten en herinneringen.'

Het concept biedt ook leveranciers en producenten een uniek communicatieplatform om hun merkbeleving over de bühne te krijgen. Advertenties komen tot leven en hebben een hogere attentiewaarde dan bijvoorbeeld een commercial op tv. Corine Holtmaat: 'de mogelijkheden zijn eindeloos. In de menukrant wordt bijvoorbeeld het geheim van Heineken onthuld, kan de gast via de interactieve wereldkaart het verhaal van chocolade ontdekken en de specials van het seizoen vinden. We kunnen alles 24/7 aanpassen en zijn zo altijd relevant.'

Kruip in de huid
De ontwikkeling van dit concept staat niet op zich. Verwennen, verleiden en verrassen is het motto van Albron, dat al vele jaren actief is in commerciële horeca. Als geen ander kruipt de foodservice-organisatie in de huid van de opdrachtgever en levert daar een bijdrage aan gastbeleving en rendement. Albron exploiteert diverse horeca- en retailconcepten in onder andere de parken van Center Parcs, Keukenhof, Instituut voor Beeld en Geluid, Paleis Soestdijk en Paleis Het Loo en Soldaat van Oranje – De Musical.
 



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken