Consumptie wijn in Nederland licht naar beneden

Consumptie wijn in Nederland licht naar beneden
  • Food-en-retail
  • 15 apr 2015 @ 09:29
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnderzoekFood

In 2014 is er opnieuw minder wijn verkocht in Nederland, blijkt uit cijfers van de KVNW, Koninklijke Vereniging van Nederlandse Wijnhandelaren. In totaal werd iets meer dan 368 miljoen liter verkocht, een daling van slechts een procent ten opzichte van 2013. Een slokje op een borrel dus.

In 2013 was de daling dramatischer. Toen daalde de wijnverkoop voor het eerst in twintig jaar, namelijk met zes procent tot 372 miljoen liter. Volgens de brancheorganisatie KVNW is de dalende trend grotendeels het gevolg van het accijnsbeleid van de Nederlandse overheid. Daardoor zouden consumenten steeds vaker de grens overgaan om hun wijn te kopen. Dit gebeurt volgens de KVNW vooral in Duitsland. De wijnhandelaren protesteren al langer tegen de in hun hoge ogen te hoge accijnzen, waardoor vele slijters en wijnimporthuizen op de fles dreigen te gaan. (PvWK)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken