Doelgroepzuivel voor FrieslandCampina

Doelgroepzuivel voor FrieslandCampina
  • Food-en-retail
  • 8 apr 2015 @ 09:12
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieBrandingFood

Zuivelproducent FrieslandCampina zoekt extra groei met producten voor specifieke doelgroepen, zoals zuivel voor kinderen en senioren, bevestigt een woordvoerder na berichtgeving in Het FD. FrieslandCampina houdt tot 2020 rekening met een groei van circa twee procent per jaar, vooral in het buitenland als gevolg van de groeiende vraag naar zuivel.

Het zuivelconcern heeft de afgelopen jaren 2,5 miljard euro geïnvesteerd, waarvan circa 1,8 miljard in Nederland, onder meer om de productiecapaciteit op te voeren en te moderniseren, meldt men aan het ANP. FrieslandCampina is onlangs een samenwerking gestart met Huishan Dairy, dat op de Chinese markt een nieuw merk babyvoeding gaat introduceren. Chinezen rousden de laatste maanden Nederlandse drogisterijschappen leeg op zoek naar het gewilde babypoeder dat in China zelf blijkbaar te weinig voorhanden is of van discutabele komaf.

Ook groei door kazen
'De investeringen zijn ook nodig om het aanstaande extra melkaanbod van boeren te verwerken. Sinds vorige week woensdag mogen boeren weer zoveel melk produceren als ze willen na het afschaffen van het Europese melkquotum. FrieslandCampina zal daardoor naar verluidt circa 15 procent meer melk moeten verwerken van zijn leden.' Naast de doelgroepzuivel verwacht het bedrijf de komende jaren ook groei van zijn traditionele activiteiten, zoals de productie van kaas, aldus de genoemde bronnen.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken