Horecazaak Blaffende Vis scoort met Oranje
- Food-en-retail
- 27 apr 2015 @ 00:01
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Acties
- 27 apr 2015 @ 00:01
- Redactie Food en Retail
Al bijna twintig jaar scoort cafe De Blaffende Vis met de levensgrote gevelversiering, waarop Máxima, Bernhard, Beatrix, Willem-Alexander en Amalia op Koninginne- resp. Koningsdag prijken. De creaties die pas op de feestdag zelf onthuld worden, gaan de wereld over en haalden zelfs het buffet in het jacht van Bernhard. Vandaag dansen koning en koningin de tango aan de gevel (foto). Hoe verzinnen ze het?
Elk jaar buigen zich zo'n vijftien bevriende stamgasten al tijdens de traditionele nieuwjaarsborrel van De Blaffende Vis te Amsterdam over het geveldoek van de komende Koningsdag. Dit proces leidde al tot een aantal legendarische creaties. In 2008 prijkte Beatrix op de cafe-muur als Cleopatra met de tekst 'Toe dan ga, mam', verwijzend naar het veelvuldig voorspelde vertrek van de koningin. In 2011 hing er het populairste lid van het koninklijk huis Máxima als de Choice of Holland, en in 2012 een opgedofte Amalia die een selfie neemt: 'I Amalia'. Er komt geen bureau aan te pas. Joost Beer, eigenaar van café De Blaffende Vis heeft een foto van het jacht Jumbo VI van wijlen prins Bernhard. Daarop zie je een kastje met daarop de ingelijste foto van Westerstraat 118, met een levensgrote Bernhard op de gevel in het witte pak van John Travolta, met daar onder de tekst 'Staying alive'. Concept: Beer &co, de horecaman met zijn stamgasten.
Creatief doek sinds 1996
Het eerste doek verscheen in 1996, meldt Het Parool en was nog een door Beer handgeschreven tekst van het Wilhelmus. Daarna werd het steeds creatiever. Stickerbedrijf Plakwerk van brainstorm-comitélid Joris van den Berg fabriceert de gigantische doeken. De kosten van de hele operatie ziet Beer gcompenseerd in landelijke naamsbekendheid die zich in de loop van het jaar terugbetaalt. En natuurlijk in de grote lol met de klanten, die het creatieve proces in de aanloop oplevert.
De vannacht onthulde uiting die vandaag de gevel siert
Máxima eerder als Mily Cyrus op de kroeggevel
Drie andere legendarische uitingen op de Blaffende Vis
Iedereen marketeer
Op Koningsdag gaan naar schatting twee miljoen Nederlanders op koopjesjacht op de vrijmarkt en wemelt het van de jonge en oude 'street marketeers'. ING Nederland raamt de landelijke opbrengsten vandaag op 330 miljoen euro. Met deze 7 tips komt u met de beste spullen thuis.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing