Jumbo kruist online degens met AH
- Food-en-retail
- 1 apr 2015 @ 15:12
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - VerkoopWeb
- 1 apr 2015 @ 15:12
- Redactie Food en Retail
Jumbo stort zich in de strijd om de online klant. De supermarktketen wil met zogenaamde 'pickup points' de concurrentie aangaan met de thuisbezorgservice van Albert Heijn. Dat claimt de financiële topman van Jumbo Ton van Veen vandaag.
Per week wil Jumbo twee pickup points openen, in de zomer van 2015 moeten er uiteindelijk 100 zijn. Familiebedrijf Jumbo, na AH de tweede speler op de Nederlandse markt, is vorig jaar met 28 ophaalpunten begonnen. Daar zijn volgens Van Veen in het FD de kinderziektes uitgehaald. Klanten kunnen online boodschappen doen en die vervolgens bij zo'n afhaalpunt ophalen. Het is lastig geld verdienen met een thuisbezorgservice. Vorig jaar liet Jumbo aan NU.nl weten dat er op korte termijn vooral geïnvesteerd moet worden. De consumentenomzet van Jumbo Holding groeide in 2014 met 3,5 procent, naar eigen zeggen vooral door nieuwe klandizie en kwam uit op 6,8 miljard euro. Dat is goed voor een marktaandeel van intussen 20 procent van de supermarkten in Nederland.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- thuisbezorgservice
- strijd
- Albert Heijn
- P
- Jumbo
- Veghel
- supermarktketen
- service
- thuiswinkelen
- financiële topman
- concurrentie
- pickup
- online klant
- claim
- place
- Van Eerd
- distributie
- prijs
- thuis
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing