Jumbo pakt Lidl en Albert Heijn aan
- Food-en-retail
- 20 apr 2015 @ 13:01
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenPrijsoorlog
- 20 apr 2015 @ 13:01
- Redactie Food en Retail
Vandaag pakt Jumbo uit met een spread in dagblad Metro, waaruit via prijsstickertjes duidelijk wordt dat dezelfde afgebeelde honderden producten bij AH veel duurder zijn en bij Lidl zelfs niet eens voorradig. Het nieuws op de websites van dagbladen de Telegraaf en het Algemeen Dagblad is daarnaast vandaag omgeven door prijsvergelijkingen van Jumbo. Jumbo vergeleek eerder in advertenties in dagbladen en tv-commercials de prijzen van zijn A-merken met die van AH.
Zowel de advertentieblokken als de ruimte rond de nieuwsartikelen op de Telegraaf en het AD online zijn gevuld met prijsvergelijkingen van de retailer en kleuren geel. Net als in de advertenties in onder meer Metro (foto) vergelijkt Jumbo de prijzen van verschillende a-merken met die van AH. Ook wordt gemeld dat de producten niet verkrijgbaar zijn bij Lidl. Onder de titel ‘een kleine greep uit ons assortiment’ staan verschillende a-merken met de prijzen van Jumbo en Albert Heijn en de als pijnlijk overkomende boodschap dat het product telkens bij Lidl niet te krijgen is. Lidl gebruikt veel alternatieve merken en huismerken. De prijzen in de Jumbo-campagne zijn gemeten op dinsdag 14 april op ah.nl en Jumbo.com, melden kleine lettertjes in Metro. Het is opvallend dat Jumbo nu zo focust op het prijsinstrument, terwijl voor consumenten meer factoren van belang zijn voor winkelbezoek, zeker nu de economie weer aantrekt. Prijsbeuker Dirk van den Broek dreef al eerder de spot met de Jumbo-claims en meldde dat de klanten daar uiteindelijk het goedkoopste af zijn. Laat de Aldi het niet horen. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- merken
- campagne
- Albert Heijn
- Lidl
- Jumbo.com
- prijs
- boodschap
- consument
- prijsinstrument
- winkelbezoek
- ah.nl
- concurrentie
- Metro
- Jumbo
- factoren
- huismerk
- AH
- kleine lettertjes
- economie
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing