V&D laat klant winkels aanpassen

V&D laat klant winkels aanpassen
  • Food-en-retail
  • 9 apr 2015 @ 09:52
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieWinkelen

Een nieuw winkelconcept wil V&D en daarvoor worden de klanten om uitgenodigd mee te denken. De retailketen heeft hiertoe de website blijmet.vd.nl/ gelanceerd. 'Ik ben benieuwd naar jouw mening over V&D', schrijft John van der Ent, de nieuwe ceo van V&D, hierop. De inbreng van de klanten wordt geinventariseerd en vervolgens gebruikt voor ontwikkeling van een nieuw winkelidee in drie testwinkels.

De website komt goed over omdat er ook ruimte is voor enige zelfkritiek. 'Niemand is perfect. Als we ergens nieuwsgierig naar zijn, is het de mening van onze klanten. Wat mis je bij V&D, zijn dat sommige producten of bijvoorbeeld iets in onze service. Laat het hier weten, dan gaan we aan de slag voor het V&D van de toekomst', schrijft de retailer. Op deze verklaring kan worden gereageerd. 'De consument wil dat er veel meer gebeurt op de winkelvloer', verklaart Van Der Ent. Naast de eigen plannen zijn daarom de suggesties van de klandizie belangrijk, alsdus de ceo. 'Wij willen graag weten waar onze klanten blij van worden.'  Wekelijks worden nieuwe onderwerpen op de website gezet, uiteenlopend van prijsbeleid, tot sfeer en assortiment.
Recent schakelde ook de Hema klanten in om consumenten te vragen waar ze het gelukkigst van worden. De suggesties worden gegarandeerd opgepikt, belooft de Hema. Dat leidt deze week onder andere tot een permanente prijsverlaging van de rosbief. Het geeft de klanten een gevoel van meer betrokkenheid en dat een winkel weer (een beetje) van hem of haar zelf is. Co-creatie rules in retailland. (PvWK)

Meer info op de website www.blijmet.vd.nl.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken