Dille & Kamille ondersteunt groei met nieuw social intranet

Dille & Kamille ondersteunt groei met nieuw social intranet
  • Food-en-retail
  • 27 mei 2015 @ 08:57
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieWinkelen

In het succes van retailketen Dille & Kamille speelt het karakter van het bedrijf en de samenhang tussen de medewerkers een belangrijke rol, stelt het merk. Om dat vast te houden nu de organisatie groeit, gaat Dille & Kamille werken met Iris Intranet, een bekroond 'samenwerkingsplatform' uit Eindhoven.

Dille & Kamille staat naar eigen zeggen voor 'natuurlijke eenvoud voor huis, tuin en keuken'. De benadering slaat aan, meldt het merk: onlangs opende in Groningen de zeventiende vestiging in Nederland en in Leuven de negende vestiging in België. De groei betekent een belangrijke uitdaging. 'Het persoonlijke is heel belangrijk bij ons. In hoe we met onze klanten omgaan, maar ook in het contact tussen de medewerkers', vertelt Marjan Minderhoud, manager marketing en communicatie.

Transparantie belangrijk in een moderne organisatie
'Een paar jaar geleden kende iedereen elkaar. Je zag meteen een gezicht voor je als je een mail van een collega kreeg. Naarmate er meer winkels bij komen, wordt dat minder. Toch is het prettig om het te behouden, want er is veel contact onderling. Of het nu gaat over het assortiment, operations, klantenservice of marketing.' Daarom gaat Dille & Kamille nu aan de slag met een sociaal intranet dat DenK is gedoopt. Minderhoud: 'Het doel van DenK is om collega's beter te leren kennen. Niet als een soort "gezelligheidsplatform", hoewel het nu al erg leuk is, maar om echt te weten wat er speelt en wie waarmee bezig is.' Eerder verliep de online communicatie alleen via e-mail. Welk verschil maakt een social intranet? “Het zorgt voor meer transparantie en efficiënte communicatie. Dat is belangrijk in een groeiende, moderne organisatie."

Makkelijker informatie en ideeën delen
'Met het intranet wordt het makkelijker om informatie te delen met elkaar. Tussen kantoor en winkels, of tussen winkelmedewerkers onderling, om ideeën uit te wisselen of elkaar vragen te stellen waar iedereen op kan reageren. Bijvoorbeeld als onze inkopers de collega's in de winkels willen vragen om mee te denken over het assortiment.' DenK is gebouwd door het Eindhovense Iris Intranet, dat vorig jaar verschillende internationale prijzen ontving, zo meldt men trots. Waarom koos Dille & Kamille voor Iris Intranet? Minderhoud: 'vanwege de gebruiksvriendelijkheid. Ik ben geen whizzkid, maar het werkt makkelijk. Ook belangrijk is dat we het op onze eigen manier konden vormgeven. Dat maakt het een prettige omgeving voor de medewerkers.'

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken