Nederlanders ‘ploppen’ op 400 jaar Grolsch

Nederlanders ‘ploppen’ op 400 jaar Grolsch
  • Food-en-retail
  • 11 mei 2015 @ 12:06
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Food

‘Ploppende’ beugelflessen in het park, de kroeg of gewoon thuis op de bank. Vandaag bestaat Grolsch 400 jaar en om dat te vieren zenden de meeste Nederlandse televisiekanalen tussen 21.00 en 21.30 uur een eenmalige jubileumcommercial uit. Hierin zijn achtereenvolgens tientallen Nederlanders te zien die een Grolsch beugelfles openen met de bekende ‘plop’. Al deze plop-video’s zijn gemonteerd op de ‘Vakmanschap is Meesterschap’ tune, waarmee de brouwer jarenlang succesvol campagne voerde. Bovendien zijn in de jubileumcommercial (zie ook foto boven) enkele beelden uit deze bekende campagne verwerkt.

Ook een aantal bekende Nederlanders, zoals het cabaret duo Speelman en Speelman, regisseur Johan Nijenhuis, Sunday Kids, Sander Boschker en Kick van der Vall van FC Twente, Zwarte Cross en de burgemeester van Enschede, leverde een bijdrage. Met dit initiatief proost Grolsch samen met heel Nederland op 400 jaar vakmanschap en karakter. Originele video’s vormen unieke en eenmalige jubileumcommercial

Afgelopen maand riep Grolsch Nederlanders van 25 jaar en ouder op om video-opnames in te sturen van het ploppen (openen) van een Grolsch beugelfles. De oproep resulteerde in vele mooie, grappige en enthousiaste inzendingen. Zo werd er geplopt op het dak, in de douche, op een vol terras en bij de Grolsch Veste in Enschede.

Bekende Nederlanders ploppen mee
Ook een aantal bekende Nederlanders gaven een originele draai aan de plop-video. Zo plopte cabaret duo Speelman en Speelman de beugelfles live op het podium onder luid gejoel van het publiek. De burgemeester van Enschede – Fred de Graaf – plopte de beugelfles in stijl in pak, met zijn ambtsketting om. Grolsch maakte een selectie van de meest opmerkelijke en bijzondere plopvideo’s en monteerde deze tot de eenmalige jubileumcommercial, gebruikmakend van de ‘Vakmanschap is Meesterschap’-tune. Na de eenmalige uitzending is de jubileumcommercial online te zien op onder andere www.grolsch.nl, op YouTube en via de Grolsch social mediakanalen.

Infographic – 400 jaar Grolsch





klik hier voor een grotere versie van de afbeelding.


Over Grolsch
Koninklijke Grolsch N.V. is een onderneming met een historie die teruggaat tot het jaar 1615. Grolsch behoort daarmee tot één van de oudste en meest succesvolle brouwerijen van Nederland. Grolsch is actief op zowel de Nederlandse- als een groot aantal internationale drankenmarkten. Wereldwijd kent Grolsch een premium positionering, waarbij de unieke Grolsch waarden als onderscheidende smaak, topkwaliteit, traditie, aspiratie, authenticiteit en samen genieten centraal staan. Sinds 12 februari 2008 is Grolsch een dochteronderneming van SABMiller plc.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken