Nederlandse jongeren volgens Coke meest happy van Europa
- Food-en-retail
- 12 mei 2015 @ 11:42
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekFood
- 12 mei 2015 @ 11:42
- Redactie Food en Retail
Coca-Cola heeft onderzocht hoe gelukkig tieners zijn vanwege de lancering van haar ‘Choose Happiness’ campagne. 'De Nederlandse selfie- en snapchatgeneratie behoort tot de gelukkigste van Europa. Onze jongeren zijn zelfs een rolmodel voor leeftijdsgenoten in andere landen', meldt het frisdrankmerk nu enthousiast.
Zij creëren ‘happiness’ voor zichzelf door gebruik van social media of door tijd met elkaar door te brengen. Opmerkelijk is dat jongeren veel waarde hechten aan geluk ten opzichte van rijkdom, carrière of een succesvolle toekomst. Zij kiezen bewust voor het leven waar zij nu gelukkig van worden. Want volgens hen is geluk een keuze en niet een kans die toevallig voorbij komt.
Dit blijkt uit ‘Why Generation Z is Choosing Happiness – A Teen Happiness study’, een onderzoek van Coca-Cola naar geluk onder jongeren in acht Europese landen. Aan het onderzoek deden 3.300 jongeren in de leeftijd van 15 tot 19 jaar mee, waaronder 500 uit Nederland. Coca-Cola publiceert vandaag de resultaten en lanceert tegelijkertijd de ‘Choose Happiness’ campagne, waarmee mensen geïnspireerd worden om te kiezen voor een gelukkiger bestaan en daarvoor zelf in actie te komen.
Vrienden & familie belangrijkste geluksfactoren
Nederlandse tieners voelen zich gelukkiger dan hun Europese leeftijdsgenoten en zijn zelfs gelukkiger dan hun ouders. Vriendschappen en familie zijn de belangrijkste factoren voor geluk volgens hen. Bijna de helft van de ondervraagde Nederlandse meiden vindt dat gelukkig zijn gaat over genieten van de kleine momenten waarderen, terwijl 18 procent van de jongens gelukkig wordt van het bereiken van persoonlijke doelen. Bij Nederlandse jongeren is persoonlijke ontwikkeling belangrijker voor geluk dan bij jongeren uit andere landen.
Trendwatcher Adjiedj Bakas heeft een verklaring voor de uitkomst: 'in tijden waarin het economisch minder gaat, hechten jongeren minder waarde aan materiele zaken, maar zoeken het geluk bij familie en vrienden. Dit heeft ook te maken met Nederlandse nuchterheid. Onze jongeren weten dat niet iedereen rijk en beroemd kan worden, en dat "er voor elkaar zijn" de beste garantie is op geluk in je leven.'
Jeroen Lampe, senior brand manager van Coca-Cola Nederland, vertelt: 'we kunnen echt veel leren van de Nederlandse jongeren als het gaat om gelukkig zijn. Uit het onderzoek blijkt maar weer hoe bewust zij kiezen voor happiness. Coca-Cola voelt zich al 129 jaar verbonden met de geluks-momenten van de jongere generatie. Daarom focussen wij ons dit jaar met alle Coca-Cola varianten op Choose Happiness.' (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Adjiedj Bakas
- Nederland
- Coca-Cola
- uitkomst
- tijd
- onderzoek
- trend
- familie
- trendwatcher
- economie
- nuchter
- choose hapiness
- materiele zaken
- verklaring
- Generation Z
- gevoel
- vrienden
- campagne
- waarde
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing