Nieuwe koffiegigant Jacobs Douwe Egberts is een feit

Nieuwe koffiegigant Jacobs Douwe Egberts is een feit
  • Food-en-retail
  • 6 mei 2015 @ 16:08
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • ProductdesignFood

De mondiale merken merken Jacobs, Tassimo, Moccona, Senseo, L’Or en lokale topmerken als Douwe Egberts, Kenco, Pilao & Gevalia gaan samen. De Europese Commissie is hiermee zojuist akkoord gegaan. Het bedrijf wordt volgens een woordvoerder aldus de 'grootste pure player in koffie ter wereld' met een omzet van rond de vijf miljard euro.

De oude Hollandse firma Douwe Egberts mag zijn koffieactiviteiten dus laten opgaan in met die van Mondelez in de nieuwe koffiegigant Jacobs Douwe Egberts. De nieuwe combi is actief in achttien landen en telt 12.000 werknemers. De nieuwe top is een mix van topbestuurders van Douwe Egberts en van de koffietak van Mondelez. ‘Wij zijn blij dat de Europese Commissie voorlopige toestemming heeft gegeven voor de creatie van Jacobs douwe Egberts en we zijn er enthousiast over dat hiermee het grootste pure koffiebedrijf ter wereld ontstaat. Door onze topmerken, rijke geschiedenis en top-technologie willen wij consumenten geven wat ze verdienen, meer keuze en toegang tot sommige van de beste koffiemerken ter wereld’, zegt topman Pierre Laubies van Jacobs Douwe Egberts in een door Distrifood opgetekende reactie. De leiding van het nieuwe bedrijf gaat, naast Laubies, ook bestaan uit onder meer de Nederlanders Roland Weening en Jan van Bon.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken