[Shopper Marketing Jaarcongres] Digitale waardecreatie voor de shopper

 [Shopper Marketing Jaarcongres] Digitale waardecreatie voor de shopper
  • Food-en-retail
  • 15 jun 2015 @ 12:19
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Winkelen

Christian van Someren is een veelzijdig ondernemer. Na zijn carrière bij Procter & Gamble, waar hij ervaring heeft opgedaan in verschillende commerciële rollen, is hij in 2010 gestart met de online boodschappendienst Truus.nl. Na betrokken te zijn geweest bij verschillende andere initiatieven, werkt hij nu weer aan ‘een nieuwe Truus’. Christian is één van de inleiders op het Shopper Marketing Jaarcongres, dat morgen, op 16 juni wordt gehouden in Nieuwegein. Grijp deze laatste kans om met korting te gaan.

Kun je al wat highlights geven van je presentatie?

'Er zijn inmiddels honderden verhalen geschreven over nieuwe technologie en de rol daarvan in het benaderen van de shopper. iBeacons, apps, mobile commerce, noem maar op. Ondernemers en winkelvloerprofessionals beseffen veelal prima dat er een noodzaak bestaat om de digitaal nieuwsgierige klant tevreden te stellen. Maar wat betekent dat dan precies? Hoe creëer je waarde in dit digitale proces? Wat retailers nog onvoldoende beseffen, is dat de rol van de fysieke winkel in het distributieproces sterk is veranderd. De shopper zoekt naar de meest toegevoegde waarde. Die relevantie kan in de winkel zijn, online, maar ook een combinatie van beiden.'

Je bent bezig met een ‘nieuwe Truus’, ga je daar ook meer over vertellen?

'Het nieuwe project is nog niet helemaal afgerond, maar ik kan alvast wel een paar dingen laten zien. Als oprichter van Sphere Mall geloof ik in een persoonlijke shopperbenadering. CoolBlue en Bol.com proberen bij wijze van spreken de hele wereld aan iedereen te verkopen, terwijl ik juist denk dat er een tegengestelde behoefte ontstaat door shoppers meer op maat te benaderen. Wie online shopt, heeft geen behoefte aan een virtuele vertaling van de fysieke werkelijkheid, maar wil juist in contact komen met een op maat gesneden aanbod. Dus specifiek voor de gebruiker bedoeld. Als ik geen kinderen heb of geen huisdieren, dan hoef ik geen luiers of hondenvoeding in de virtuele supermarkt tegen te komen, maar heb ik als muziekliefhebber misschien wel behoefte aan een presentatiecombi van levensmiddelen en cd’s.'
 

Event informatie
Datum: 16 juni 2015
Locatie: Stadstheater & Kunstencentrum De Kom, Nieuwegein
Kosten: Normaal: € 395,-; Met korting: € 295,- (voor ISMI leden, voor Twinkle- en MarketingTribune abonnees)
Website: www.shoppermarketingjaarcongres.nl/

Dit artikel werd geschreven door Hugo Schrameyer, hoofdredacteur Shopper Marketing Update.


 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken