Van Nieuwenhuijzen leidt Blokker Holding Speelgoed
- Food-en-retail
- 26 jun 2015 @ 11:53
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - PersonaliaIntroductieWinkelen
- 26 jun 2015 @ 11:53
- Redactie Food en Retail
Steven van Nieuwenhuijzen is benoemd tot concerndirecteur Speelgoed per 1 augustus 2015. Hiermee geeft Blokker Holding naar eigen zeggen een extra impuls aan verdere vernieuwing, snellere omzetgroei en een volledig omnichannel-aanbod bij de speelgoedformules van het concern.
Van Nieuwenhuijzen heeft in zijn loopbaan diverse management- en directieposities bekleed, meest recent als chief commercial officer (cco) TUI Benelux. Van Nieuwenhuijzen treedt toe tot de Concerndirectie van Blokker Holding en is in die positie verantwoordelijk voor de speelgoedformules Bart Smit, Intertoys en Maxi Toys. Daarnaast gaat hij aan de slag als algemeen directeur Intertoys, waar hij de dagelijkse leiding van deze speelgoedformule op zich neemt.
Theo de Kool, voorzitter van de Raad van Bestuur van Blokker Holding: 'Steven heeft veel ervaring met de transformatie van bekende formules naar snelle, wendbare omnichannel-organisaties. Wij verwachten dat onze speelgoedketens onder zijn leiding nog dichter en sneller bij de klant kunnen komen met producten, diensten en speelconcepten die relevant zijn en blijven. We zijn verheugd dat Steven, samen met onze ervaren speelgoedmedewerkers, verder gaat werken aan de ontwikkeling van een klant gestuurde organisatie.'
Thomas Smit, algemeen directeur Bart Smit en sinds 2010 ook lid van de Raad van Bestuur Blokker Holding, heeft ervoor gekozen zich volledig te richten op de dagelijkse aansturing van de Bart Smit speelgoedketen. Bij deze keten heeft hij belangrijke vernieuwingen in gang gezet, onder meer op het gebied van ICT en omnichannel. Verder heeft hij het Shared Service Center Kwaliteit binnen het concern opgericht. Smit treedt per 1 augustus uit de Raad van Bestuur en de Concerndirectie.
Met bovengenoemde positiewijzigingen vormen ceo Theo de Kool en cfo Jeroen Visser per 1 augustus de Raad van Bestuur van Blokker Holding. De Concerndirectie bestaat per 1 augustus, naast De Kool en Visser, uit de concerndirecteuren human resources Agnes Schrijver, Omnichannel/Nextail Antoine Brouwer en Speelgoed Steven van Nieuwenhuijzen. (bron: Blokker)
Over Blokker Holding Speelgoed
Blokker Holding is in Nederland marktleider in het speelgoedsegment met de bekende winkelketens Bart Smit en Intertoys. Beide winkelketens zijn ook in het buitenland actief. Bart Smit in België en Luxemburg en Intertoys in België en Duitsland. Bart Smit heeft in totaal 234 eigen vestigingen, Intertoys heeft 176 vestigingen en 125 franchisefilialen. Maxi Toys is met 174 eigen vestigingen en 2 franchisefilialen actief in Frankrijk, België, Luxemburg, Zwitserland en Italië. Ondanks toenemende concurrentie op de speelgoedmarkt hebben de speelgoedformules van het concern in 2014 goed gepresteerd met een gemiddelde omzetgroei van 1,7%. Daarnaast blijft de omzet van de webwinkels fors toenemen
.
Over Blokker Holding
Tot het detailhandelsconcern Blokker Holding behoren de huishoudketens Blokker, Marskramer, Novy, Cook&Co, Xenos, Big Bazar en Budg€t, de speelgoedketens Bart Smit, Intertoys en Maxi Toys, woonwinkel Leen Bakker en de groothandels Trend Center en Elektroblok. Het concern heeft een omzet van € 2,1 miljard en is actief met 11 winkelformules in acht landen met circa 2.400 vestigingen en 22.000 medewerkers.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Xenos
- Cook&Co
- Leen Bakker
- Marskramer
- woonwinkel
- Big Bazar en Budg€t
- speelgoedketens
- Elektroblok
- huishoudketens
- Jeroen Visser
- Bart Smit
- Novy
- Trend Center
- Maxi Toys
- Blokker Holding
- Theo de Kool
- groothandel
- Intertoys
- Blokker
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing