Albert Heijn en Burger Boys lanceren inhaakburgers

Albert Heijn en Burger Boys lanceren inhaakburgers
  • Food-en-retail
  • 8 jul 2015 @ 13:02
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • DoelgroepenFood

Bij Albert Heijn staat deze zomer alles in het teken van burgers, met de retailketen. Met het grootste assortiment burgers, ingrediënten en verrassende recepten wil AH Nederlanders variatie bieden en inspireren om verschillende burgers te maken. Ze krijgen daarbij hulp van 'burgerfanaten' Arie Koomen en Wilko Terwijn. 'Deze comedians zijn zo dol op burgers, dat ze er deze zomer onder de naam Burger Boys zelfs een kookboek over gaan schrijven: Grappen & Grillen. Albert Heijn gaat hen helpen.'

Die hulp geschiedt onder andere door Allerhande chef Benten, barbeque- en burgerexpert, te koppelen aan de heren als adviseur. 'Deze Burger Boys zorgen ervoor dat iedere burger inhaakt op het nieuws en een interessant verhaal heeft. En Benten en Albert Heijn zorgen voor de ingrediënten en de smaak. In de zomermaanden ligt het werkende leven voor comedians even plat. Weinig optredens of andere verplichtingen, dus veel tijd over! Een uitgelezen moment om eens iets anders te doen, dachten Arie Koomen en Wilko Terwijn. Wilko houdt van koken en Arie van lekker eten. Zo ontstond het idee voor een gezamenlijk kookboek over hun favoriete gerecht: burgers! Uiteraard met een flinke dosis humor.'

Inhaakburgers
Arie en Wilko gaan als de ‘Burger Boys’ zes weken lang 30 burgerrecepten schrijven op precies dezelfde manier waarop ze anders hun materiaal schrijven: ze laten zich inspireren door wat er om hen heen en in de wereld gebeurt en gooien er een flinke laag comedy overheen. Denk bijvoorbeeld aan de Hittegolfburger, de Niets aan te geven Burger of de ‘Alléz Clement Burger met Gele Trui kaas’. De inhaakburger varieert per dag, zowel qua insteek, smaak als ingrediënten belooft AH, en is afhankelijk van het (wereld)nieuws. Alle burgers worden verzameld in ‘Grappen & Grillen’ en samen met Albert Heijn als boek uitgegeven.

Burger Boys campagne
Albert Heijn ondersteunt de Burger Boys de hele zomer door de inhaakburgers op diverse plekken te promoten. Arie en Wilko krijgen een eigen Burger column op Q-Music, iedere donderdagochtend in juli om 7.45 uur bij Joey van de Velde. Daarnaast worden de inhaakburgers op NU.nl gepresenteerd, krijgen de Boys een eigen plek op de Albert Heijn site en wordt er foto- en video content gemaakt van de ‘Burger van de Dag’. Ook wordt er volop Facebook content rondom de inhaakburgers gemaakt. Albert Heijn wil zo samen met de Burger Boys heel Nederland inspireren om met burgers aan de slag te gaan en nieuwe combinaties uit te proberen. Niet alleen de traditionele hamburger, maar ook een Jalapeño-, vis- of groenteburger, aldus AH. Het boek ‘Grappen & Grillen’ wordt aan het einde van de zomer uitgebracht. De inhaakburgers zijn vanaf vandaag te volgen via deze link. (PvWK)  

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken