Strategy Analytics: Apple pakt 75% smartwatchmarkt

Strategy Analytics: Apple pakt 75% smartwatchmarkt
  • Food-en-retail
  • 27 jul 2015 @ 09:19
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • KlantenIntroductie

Volgens marktonderzoeksbureau Strategy Analytics heeft Apple in april, mei en juni van dit jaar al 4 miljoen exemplaren verkocht van het Apple Watch horloge. Daarmee pakt het tech-merk driekwart van de totale smartwatchmarkt. Saillant is dat Apple zelf geen verkoopcijfers prijsgeeft.

Door de Apple Watch, die in het tweede kwartaal in de verkoop ging, is de prille markt voor smartwatches met 457 procent gegroeid in vergelijking met een jaar eerder, stelt Strategy Analytics. Apple kwam dinsdag nabeurs met kwartaalcijfers, maar zei daarbij niet hoeveel interactieve digitale klokjes er al verkocht zijn. In plaats daarvan plaatst Apple de Watch-omzet in de ‘andere producten’-categorie, samen met bijvoorbeeld de iPod en Apple TV.

Kinderziektes eruit
De omzet in die categorie daalde de afgelopen jaren gestaag, maar is het afgelopen kwartaal bijna verdubbeld vergeleken met een jaar eerder, naar 2,6 miljard dollar. 'Dat riekt naar een veelbelovend begin voor de Watch', concludeert zakenplatform Z24. De verwachting is dat nadat de eerste kinderziektes uit de Apple watch verdwenen zijn, de verkoopcijfers over circa een jaar een nog veel hogere vlucht zullen nemen. Apple-watchers vonden het frappant dat er bij de introductie van de Apple Watch in Nederland geen rijen stonden voor de Applestore Leidseplein te Amsterdam tot aan het Leidsebosje. Toch grappig als dat de maatstaf voor succes is geworden.
 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken