Berlijnse brillenverkoper Mister Spex met onlineshop naar Nederland

Berlijnse brillenverkoper Mister Spex met onlineshop naar Nederland
  • Food-en-retail
  • 1 jul 2015 @ 09:38
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • ZakelijkWinkelenWeb

Mister Spex uit Berlijn, een grote online opticien aqctief in Europa met ruim 1,5 miljoen klanten, lanceert nu een webshop voor (zonne)brillen en contactlenzen in Nederland. In Duitsland is Mister Spex uitgeroepen tot beste opticien en beste webwinkel voor brillen. In 2014 realiseerde Mister Spex een omzet van 65 miljoen euro. De vechtmarkt van brillen en lenzen krijgt er een stevige nieuwe speler bij.

De Berlijnse onderneming Mister Spex breidt haar internationale activiteiten verder uit en versterkt hiermee haar marktleiderschap in Europa. De e-commerce aanbieder is sinds maart in Zwitserland actief en biedt nu ook haar aanbod op de Nederlandse markt aan. Op misterspex.nl vinden consumenten naar eigen zeggen contactlenzen van alle toonaangevende fabrikanten als ook het in Europa grootste direct verkrijgbare assortiment merk- en zonnebrillen. 'Een gekwalificeerd serviceteam adviseert consumenten via een gratis hotline in het Nederlands. Ook consumenten in Vlaanderen profiteren van het nieuwe aanbod en worden direct vanuit Berlijn bevoorraad.'

Mirko Caspar, co-managing director van Mister Spex, verwacht ook in Nederland sterke groei: 'de marktstructuur in het buurland is vergelijkbaar met Duitsland. We zijn daarom optimistisch dat onze uitgebreide ervaringen hier ervoor zullen zorgen dat we ook in de Nederlandse markt snel een sterke aanbieder in de branche worden.' De markttoetreding van Mister Spex gaat gepaard met een uitgebreide marketingcampagne inclusief televisiereclame, meldt het bedrijf.

De Nederlandse lenzen- en brillenmarkt geldt als vecxhtmarkt, dus zoekt Spex USP's. In Nederland worden geen verzendkosten in rekening gebracht en consumenten mogen tot vier brillen gratis thuis uitproberen, belooft het merk. 'De productie en de kwaliteitscontrole vindt plaats in de werkplaats van de opticiens op het hoofdkantoor in Berlijn. Opgeleide opticiens en optometristen streven hier naar de hoogste standaard en maken gebruik van de modernste apparatuur. Alle brilmonturen en brillenglazen komen van originele merkfabrikanten.' (PvWK)


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken