Schiphol eerste vliegveld met complete beacondekking
- Food-en-retail
- 7 jul 2015 @ 08:59
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - InteractieWinkelen
- 7 jul 2015 @ 08:59
- Redactie Food en Retail
Amsterdam Airport Schiphol heeft bijna 2000 beacons geplaatst in het Terminalgebouw. Hiermee is Schiphol de eerste Europese luchthaven waar in alle openbare gebieden beacons aanwezig zijn. Op deze manier wil Schiphol de digitale dienstverlening voor haar bezoekers en shoppers verbeteren.
Beacons zijn kleine zendertjes die een Bluetooth signaal uitzenden. Een moderne smartphone kan dit signaal gebruiken om de afstand te bepalen van de smartphone tot een beacon. Hierdoor kunnen mobiele apps plaatsgebonden relevante informatie en adviezen aanbieden aan reizigers en bezoekers. Bijvoorbeeld het weergeven van de eigen locatie in het gebouw, of de looproute naar een gate. Of het automatisch tonen van de digitale boarding pass bij het naderen van een incheckbalie.
Bezoekers-experience
De luchthaven heeft beacons geïnstalleerd in de vertrekhallen, de lounges en pieren, de bagage reclaimhallen en in Plaza en de WTC corridor. Schiphol Group cio Albert van Veen: 'we hebben de beacons op Schiphol geïnstalleerd voor al onze partners. Luchtvaartmaatschappijen en andere partijen kunnen de beacons gebruiken om nieuwe slimme toepassingen te ontwikkelen waarmee de passagierservaring op Schiphol nog beter wordt. Ook de Schiphol App zal nog deze zomer nieuwe diensten aanbieden op basis van locatie.' Ook de winkeliers ter plaatse kunnen de techniek gaan inzetten.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- shoppers
- Schiphol Group
- WTC corridor
- lounges
- vertrekhallen
- beacons
- Schiphol
- KLM
- pieren
- winkelgebied
- passagiers
- geïnstalleerd
- luchthaven
- vliegtuig
- bagage reclaimhallen
- Plaza
- reis
- Amsterdam Airport
- See Buy Fly
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing