'Subway restaurants kiezen voor duurzaam'
- Food-en-retail
- 2 jul 2015 @ 14:47
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodMarketing
- 2 jul 2015 @ 14:47
- Redactie Food en Retail
Subway restaurants zijn zich meer dan ooit bewust van de impact van hun bedrijfsactiviteiten op hun omgeving, meldt het merk. Men vaart nu een duurzamere koers. 'Het resultaat hiervan is te zien in duurzame inkoopoplossingen, afvalvermindering, energiebesparing en oog voor mens en samenleving. Daarnaast richten de Subway restaurants zich op een verbetering van het menu en de voedingswaarden van producten en ingrediënten.'
De Subway-organisatie werkt continu aan de verduurzaming van haar bedrijfsvoering en producten. 'Wij zijn van mening dat een milieuvriendelijke bedrijfsvoering de winstgevendheid van onze franchisenemers kan verhogen, de eetbeleving van onze klanten kan verbeteren en de planeet kan beschermen', aldus Justin Goes, senior area development manager bij de Subway organisatie.
Afvalvermindering en energiebesparing
Milieuvriendelijke bedrijfsvoering leidt op alle fronten tot positieve resultaten. Zo produceren Subway restaurants aantoonbaar minder afval door het optimaliseren van hun bedrijfsprocessen. Ook verbruiken zij minder energie en grondstoffen. Dit realiseerde de SUBWAY organisatie onder andere door het optimaliseren van haar verpakkingen, wat binnen Europa zorgde voor maar liefst 650 ton minder afval per jaar. Voor het merendeel van deze verpakkingen kiest de organisatie voor het gebruik van gerecycled materiaal. Zo bestaan de Subway servetjes uit 100% gerecycled materiaal en alle saladeschalen en deksels uit 95% gerecyclede plastic flesjes. Daarnaast initieerde de Subway organisatie het gebruik van ledverlichting en waterbesparende kranen in de Subway restaurants.
Duurzame inkoopoplossingen
Met oog voor mens, dier en milieu zoekt de Subway organisatie constant naar duurzame inkoopoplossingen, meldt het merk. Daarnaast serveren de Subway restaurants uitsluitend 100% utz (Douwe Egberts) of Rainforest Alliance gecertificeerde koffie en maken zij gebruik van vrije uitloopeieren.
Verbetering van het menu
De Subway organisatie volgt naar eigen zeggen de laatste onderzoeken en aanbevelingen over voeding om te blijven voldoen aan de veranderende voedingsbehoeften van haar klanten. Dit leidt tot een continue verbetering van het menu en de voedingswaarden van producten en ingrediënten. Zo verlaagden Subway restaurants het zoutgehalte van producten met gemiddeld 48%. Ook bieden zij met het oog op een verlaging van het aantal verzadigde vetten, 7 low fat Subs met minder dan 3g vet en 1,5g verzadigde vetten per 100g aan. Daarnaast is een breed assortiment aan groenten. Voor klanten is er informatie beschikbaar over de voedingswaarden, om een weloverwogen keuze te kunnen maken.
Over de Subway organisatie
Subway restaurants is wereldwijd de grootste organisatie in de Quick Service Industry met inmiddels 43.950 vestigingen in 110 landen. Het eerste restaurant startte in 1965 in Bridgeport, Connecticut in de Verenigde Staten. Nederland telt momenteel 168 Subway restaurants. Bij Subway restaurants kunnen consumenten terecht voor heerlijke 'Subs', bereid op versgebakken brood. Elke Sub wordt ter plekke, voor de ogen van de klant bereid. De Subway formule staat volgens Subway bekend om haar vele keuzemogelijkheden, waarbij consumenten zelf invloed hebben op de voedingswaarden. (bron: Subway)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- producten
- continu
- mvo
- klanten
- Subway
- Subway-organisatie
- winstgevendheid
- energiebesparing
- milieuvriendelijk
- duurzaam
- verduurzaming
- franchisenemer
- bedrijfsvoering
- milieuvriendelijke bedrijfsvoering
- bedrijfsvoering
- vers
- eetbeleving
- Justin Goes
- afvalvermindering
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing