V&D ontslaat 400 medewerkers en bereikt akkoord
- Food-en-retail
- 3 jul 2015 @ 15:29
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 3 jul 2015 @ 15:29
- Redactie Food en Retail
De directie van warenhuisketen V&D heeft met de vakbonden een oplossing gevonden voor het al maanden slepende loonconflict. De aangekondigde loonkorting wordt geschrapt, maar er komt wel een reorganisatie die 400 arbeidsplaatsen kan kosten. Het plan moet nog langs de OR. Tegelijk zal V&D nog moeten schakelen met enkele vastgoedverhuurders.
Dat meldt het FD. V&D heeft van eigenaar Sun Capital, die begin dit jaar €60 mln extra in V&D stak, twee jaar de tijd gekregen om financieel weer gezond te worden. Behalve met de vakbonden moet V&D binnen twee maanden tot een akkoord komen met een deel van de verhuurders van de winkelpanden. In de j.l. MarketingTribune editie 12/'15 ontvouwt het warenhuis hoe de toekomststrategie er volgens ceo John van der Ent (foto) uit zal zien. Met de vakbonden is een sociaal plan overeengekomen om de gevolgen van de reorganisatie op te vangen. Verder wordt de seniorenregeling bij V&D versoberd en leveren alle medewerkers eenmalig een vakantiedag in, schrijft het FD. Het akkoord wordt voor het einde van de zomer voorgelegd aan de ondernemingsraad. Lees hier meer achtergrond: V&D verdient ook complimenten.
(foto: PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- merk
- V&D
- verhuurders
- Sun Capital
- Personeel
- Dawn
- akkoord
- gezond
- ceo
- winkelpanden
- P
- vakbonden
- loonoffer
- John van der Ent
- financieel
- bonden
- liquide
- retail
- toekomststrategie
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing