Zuivelconcern FrieslandCampina springt in groeimarkt mozzarella

Zuivelconcern FrieslandCampina springt in groeimarkt mozzarella
  • Food-en-retail
  • 22 jul 2015 @ 14:11
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodZakelijk

Met de overname van het Belgische Fabrelac stapt FrieslandCampina stapt in de lucratieve, flink groeiende mozzarellamarkt. Het overnamebedrag is niet bekendgemaakt. Fabrelac is jaarlijks goed voor de productie van zo’n 30 miljoen kilo mozzarella.

Daarnaast is Fabrelac actief in de productie van saladekaas, wei-ingrediënten en room. De mozzarella van Fabrelac wordt los verkocht, maar ook door andere partijen gebruikt als ingrediënt, bijvoorbeeld voor op de pizza, meldt Distrifood. Het Belgische bedrijf is ook actief in de productie van private labels. 'Fabrelac gebruikt op de consumentenmarkt de merknamen Purtutti en Kiriti. Daarbij wordt zowel koemelk als buffelmelk gebruikt als belangrijkste ingrediënt. Eerder dit jaar begon de onderneming ook met de productie van lactosevrije mozzarella. Fabrelac omschrijft zichzelf als één van de belangrijkste aanbieders van mozzarella als pizza-topping in Europa.' De overname moet nog worden goedgekeurd door de kartel-instanties. Mozzarella geniet in Nederland vooral faam als pizza-topping en in caprese (foto): plakjes tomaat, mozzarella, gesneden basilicum met kruiden en olijfolie. Hier het recept van Allerhande.
(bron: Distrifood, AH)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken