'GRP 2015' voor McDonald's Happy Meal Minions

28aug 201508:42
  • Food-en-retail
  • 13218 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • AwardsFood

nieuws Branddeli, Nickelodeon en een kinder- en vakjury hebben de commercial Happy Meal Minions van McDonald's bekroond met de 'Grote Reclame Prijs 2015' (GRP). De film hield vier andere genomineerden op veilige afstand. In totaal kwamen 50 commercials op de longlist.

De feestelijke uitreiking vond plaats tijdens de 'Identify Kids' bijeenkomst van Branddeli en Viacom, eigenaar van kinderzender Nickelodeon. Op het congres werden voor genodigden talrijke nieuwe insights over kinderen en hun (media)consumptie gedeeld. Meer hierover in de volgende print-editie van MarketingTribune.

Op de shortlist stonden:
1. Toverland tvc - 'Feel the magic'
2. Efteling tvc - 'Baron 1898'
3. Action Cam tvc - 'Kidizoom'
4. Shoeps tvc - ' Fantastisch elastisch'
5. McDonald's tvc - 'Minions Happy Meal'

Volgens een analyse van bureau Youngworks van het genomineerde materiaal is het effectief om in communicatie met kinderen spelende kinderen te tonen. Ook pret visualiseren en het gebruik van liedjes werken goed, zoals in de tevens hoog eindigende 'Moestuintjes'-film van AH. Vorig jaar won 'Tientje voor T-rex' van Naturalis.

De hamburgerketen omschrijft de film zelf als volgt op YouTube:
'McDonald's Happy Meal Commercial 2015 Minions. McDonald's Happy Meal TV Spot, 'Minions'. A Happy Meal and a trio of minions chase a truck carrying bananas through a city before being launched into the air by a rising drawbridge. Luckily, they land in a ship full of bananas. Go bananas with toys from Minions, in theaters now.' Zie de film hieronder. (PvWK)


Het dolgelukkige team van McDonald's neemt de 'GRP'-prijs in ontvangst (foto PvWK)




comments powered by Disqus

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken