'GRP 2015' voor McDonald's Happy Meal Minions
- Food-en-retail
- 28 aug 2015 @ 08:42
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - AwardsFood
- 28 aug 2015 @ 08:42
- Redactie Food en Retail
Branddeli, Nickelodeon en een kinder- en vakjury hebben de commercial Happy Meal Minions van McDonald's bekroond met de 'Grote Reclame Prijs 2015' (GRP). De film hield vier andere genomineerden op veilige afstand. In totaal kwamen 50 commercials op de longlist.
De feestelijke uitreiking vond plaats tijdens de 'Identify Kids' bijeenkomst van Branddeli en Viacom, eigenaar van kinderzender Nickelodeon. Op het congres werden voor genodigden talrijke nieuwe insights over kinderen en hun (media)consumptie gedeeld. Meer hierover in de volgende print-editie van MarketingTribune.
Op de shortlist stonden:
1. Toverland tvc - 'Feel the magic'
2. Efteling tvc - 'Baron 1898'
3. Action Cam tvc - 'Kidizoom'
4. Shoeps tvc - ' Fantastisch elastisch'
5. McDonald's tvc - 'Minions Happy Meal'
Volgens een analyse van bureau Youngworks van het genomineerde materiaal is het effectief om in communicatie met kinderen spelende kinderen te tonen. Ook pret visualiseren en het gebruik van liedjes werken goed, zoals in de tevens hoog eindigende 'Moestuintjes'-film van AH. Vorig jaar won 'Tientje voor T-rex' van Naturalis.
De hamburgerketen omschrijft de film zelf als volgt op YouTube:
'McDonald's Happy Meal Commercial 2015 Minions. McDonald's Happy Meal TV Spot, 'Minions'. A Happy Meal and a trio of minions chase a truck carrying bananas through a city before being launched into the air by a rising drawbridge. Luckily, they land in a ship full of bananas. Go bananas with toys from Minions, in theaters now.' Zie de film hieronder. (PvWK)
Het dolgelukkige team van McDonald's neemt de 'GRP'-prijs in ontvangst (foto PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- food
- Happy Meal
- Minions
- Branddeli
- genomineerden
- hamburger
- kinderjury
- Branddeli
- Grote Reclame Prijs 2015
- commercial
- eigenaar
- Nickelodeon
- feestelijk
- uitreiking
- vakjury
- Identify Kids
- Viacom
- kinderzender
- McDonald's
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing