Jumbo lanceert WhatsApp barbecue-service

Jumbo lanceert WhatsApp barbecue-service
  • Food-en-retail
  • 4 aug 2015 @ 09:17
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Food

Wie voor of zelfs tijdens de barbecue een vraag wil stellen aan dé barbecue-expert van Nederland kan nu terecht bij Jumbo. Als eerste supermarktketen van Nederland lanceert het familiebedrijf deze kosteloze real-time service. Klanten kunnen hun vragen direct stellen aan Harm Jan Bloem en zijn barbecueteam. Zij staan elke dag klaar om klanten te helpen bij al hun vragen en te voorzien van tips op het gebied van barbecueën.

Klanten die gebruik willen maken van de service kunnen het nummer 06 83942420 toevoegen aan de adressenlijst van hun smartphone. Vervolgens kunnen zij in een WhatsApp-gesprek de code ‘BBQ aan’ sturen, uiteraard als WhatsApp is geinstalleerd op het mobieltje. Vanaf dat moment kunnen zij alle barbecue-gerelateerde vragen aan Harm Jan en zijn team stellen. Harm Jan verstuurt zelf ook barbecuetips of een goed recept. Klanten hoeven niet bang te zijn dat zij overspoeld worden met vragen en berichten van andere klanten. Het voordeel van WhatsApp is dat er enkel contact is tussen het barbecueteam en de klant.
Niet ingewikkeld
Jumbo werkt al geruime tijd samen met Harm Jan Bloem, ofwel Harm Jan dé BBQ-man. Hij is een expert op het gebied van barbecueën. Harm Jan: “Voor mij is barbecueën niet vanzelfsprekend het bakken van hamburgers en sateetjes. Ik houd het meest van ambachtelijk bereide stukken vlees en vis. Maar barbecueën hoeft helemaal niet zo ingewikkeld te zijn. Daarom deel ik als barbecuespecialist graag mijn praktische en verrassende barbecuetips met de klanten van Jumbo.”
De barbecueservice is beschikbaar tot 31 augustus 2015. Klanten dienen hiervoor de applicatie WhatsApp op hun telefoon te hebben geïnstalleerd, aldus Jumbo.

Over Jumbo Supermarkten
Jumbo telt momenteel ruim 570 winkels. In al deze winkels wordt de volgens het retailmerk unieke Jumbo formule gevoerd (beste service + grootste assortiment x laagste prijs) en kunnen klanten vertrouwen op de 7 Zekerheden. Door de klant altijd centraal te zetten, is het familiebedrijf één van de best gewaardeerde supermarktketens. Jumbo kwam zowel in het Gfk Kerstrapport 2014 als het Gfk Zomerrapport 2015 als beste supermarkt van Nederland naar voren. Door de overname van Super de Boer in 2009 en van C1000 in 2012 is Jumbo uitgegroeid tot het tweede supermarktbedrijf van het land.


                    Screenshot van de nieuwe service
 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken