Fullservice pop-up store blijkt behoorlijk succesvol in marketingmix

Fullservice pop-up store blijkt behoorlijk succesvol in marketingmix
  • Food-en-retail
  • 28 sep 2015 @ 09:08
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • VerkoopWinkelen

In vier jaar tijd creëerde Store for Brands aan de lopende band succesvolle campagnes voor a–merken zoals Volkswagen, Coca Cola, H&M en Walt Disney. Store for Brands stelt hiermee te bewijzen als eerste professionele speler dat de categorie pop–up brandstores een succesvol onderdeel is geworden van de marketingmix.

'Het is een nieuwe manier van advertising die niet meer weg te denken valt uit het retail landschap. Het concept bestaat inmiddels uit 2 vaste stores: één op de Kalverstraat en één op Schiphol Airport, beide premium en high traffic locaties. Deze week host de brandstore haar 100e pop–up concept: FIFA 16 Xperience. Een evenement waar livestreams, meet & greets en toernooien zorgen voor een voetbalgameliefhebbers paradijs', schrijven de oprichters in een terugblik.

Theater voor brand experience
Store for Brands (gevelfoto boven) fungeert naar eigen zeggen als theater voor merken waar creatieve grenzen worden verkend om de winkelende consument te verwonderen en te activeren. 'De brandstore kent weinig concurrentie door het onderscheidend vermogen om niet alleen een casco winkelruimte aan te bieden, maar een full service merkbelevingsconcept', aldus Nynke ten Napel, managing director en oprichter van Store for Brands. Het team achter de brandstore bestaat uit ervaren reclameprofessionals en ontwerpers, die zorgen voor de directe doorvertaling van een campagne of merk naar de winkel. Campagnebriefing en merkidentiteit zijn het vertrekpunt. Het team ondersteunt in het bedenken van creatieve concepten, voert de productie uit en neemt het campagne en project management volledig uit handen. De stores beschikken over geïntegreerde multi media en een smart wall systeem dat het mogelijk maakt om merkbelevingen binnen één nacht compleet te transformeren. Zo veranderde de store voor de Conscious campagne van H&M in een tropisch oerwoud (inclusief waterval en bewegende planten), werd de store voor Royal Canin omgetoverd tot een hondenrestaurant en was voor Bavaria een rooftop zwembad onderdeel van de experience. Store for Brands wisselt gemiddeld elke twee weken van gedaante om een nieuwe, verrassende show aan het publiek te presenteren.

Full service pop–up brandstore: een crossmediale ervaring
Gedurende de afgelopen vier jaar bood Store for Brands een podium voor 100 verschillende belevingen van premium brands. Een groeiend aantal van deze merken hebben Store for Brands inmiddels als vast promotie– en experience onderdeel opgenomen in hun marketing strategieën. Het concept biedt een platform om een merk letterlijk tot leven te laten komen en op een prikkelende manier interactie aan te gaan met de doelgroep. Hier kan een brug geslagen worden tussen offline en online communicatiemiddelen. Een succesvolle campagne valt of staat met het bereiken van de massa en mede daarom zijn de high traffic locaties van Store for Brands succesbepalend voor het concept. Een andere USP van Store for Brands is dat er een directe ROI is door succesvolle verkoopcijfers gedurende de pop–up campagneperiode.

Instore for Brands
Naast de permanente locaties op de Kalverstraat en Schiphol Airport, biedt Store for Brands flexibele pop–up units die instore geplaatst kunnen worden, meldt de winkel. 'Consumenten kunnen hier mee op landelijke schaal interactief kennis maken met een merk of product. Nu de basis is gelegd in kennis, netwerk en ervaring komt Store for Brands in de nabije toekomst met nieuwe initiatieven waarmee de categorie pop–up brandstores wordt uitgebreid.'

Reclamestrateeg & architect
Als strateeg voor reclamebureaus zoals McCann, Grey en TBWA\Neboko was Ten Napel altijd op zoek naar creatieve manieren om een brug te bouwen tussen consumenten en merken. Zij deelde haar ideeën en kennis over reclame met haar echtgenoot Merwin Haak, die als architect van winkelcentra veel kennis heeft over customer journey’s, de toekomst van de retailindustrie en het winkelgedrag van consumenten. Deze twee werelden bleken elkaar te kunnen versterken en van daaruit ontstond het idee voor Store for Brands: een platform voor advertising en experience, meldt het bureau trots.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken