Restaurant C lanceert concept in graden Celsius
- Food-en-retail
- 30 sep 2015 @ 09:14
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - InnovatieFood
- 30 sep 2015 @ 09:14
- Redactie Food en Retail
Restaurant C opent vanaf oktober 2015 aan de Wibautstraat 125 in Amsterdam. Hiermee is niet alleen de stad, maar heel Nederland, een dynamische en culinaire belevenis rijker waarin alles draait om graden Celsius, beloven de initiatoren. 'C staat voor koud en warm, diversiteit en dynamiek, toegankelijkheid en voor kwaliteit & service. Alles en iedereen komt samen in C.'
Het nieuwe restaurant en het idee is een initiatief van Michiel van der Eerde en zijn broer Lucas (foto). Michiel is bekend van onder andere het programma MasterChef Holland en restaurants Baut en Bautzuid. Lucas heeft ruim twintig jaar ervaring in de media, hij was onder andere commercieel verantwoordelijk bij MTV Networks Nederland.
In 2012 opende Chef Michiel van der Eerde het pop-up restaurant Baut op dezelfde locatie in Amsterdam. Hiermee kwam zijn jongensdroom uit. Door het enorme succes kwam er een vervolg met Bautzuid en ook dit pop-up restaurant is een hit. Met zijn meer dan twintig fantastische jaren ervaring in diverse sterrenrestaurants, is Michiel klaar voor een nieuw permanent concept: “Nu ben ik toe aan iets vasts en gaan we een stap verder met C. Samen met mijn broer Lucas keren wij terug naar de locatie waar het allemaal begon, de Wibautstraat 125.”
Om dit te realiseren is via deze link een crowdfunding campagne ingezet die een maand duurt. Via de campagne is opgeroepen om vriend of familie te worden van C. Van een kaartje voor de officiële opening, een masterclass in de keuken, een diner voor twee of vier personen tot een compleet feest met alles erop en eraan. De crowdfunding-actie geeft mooie privileges terug voor de investeringen. Niet alleen in het restaurant, ook in de campagne staan kwaliteit en service centraal. De laatste puntjes worden op de gezet en over een week is het restaurant officieel open. Door Baut en Bautzuid hebben de broers een behoorlijke fanbase opgebouwd die hun massaal hebben gesteund.
Restaurant C
Midden in het restaurant, als kloppend hart van C, bevindt zich de grote open keuken. Geïnspireerd door L’Atelier de Joël Robuchon in Londen, zorgt dit voor een unieke ervaring: aan de keukenbar eten en het culinaire spektakel beleven. De menukaart is ingedeeld in temperatuurzones van 0 tot 200 graden met mooie ‘kleine’ gerechten. Het gaat niet alleen om het product zelf, maar vooral om de bereidingswijze. C geeft nog meer aandacht aan verschillende garingen, waardoor gerechten in smaak en textuur ‘spot on’ zijn.
Samen met Michiel is Arnout van der Kolk, voormalig souschef van twee sterren-restaurant Ciel Bleu uit het Okura, culinair verantwoordelijk voor deze keuken. 'Denk aan een stukje zalm dat 40 minuten lang op 39 graden wordt gegaard. Naast de smaakbeleving heeft het een structuur die je nooit meer vergeet. Bij C ontdek je hoe belangrijk verschillende temperaturen voor gerechten zijn. Eén en hetzelfde product verandert compleet bij bereiding op verschillende temperaturen.'
Bar C
De bar is een ware eye catcher, gemaakt van messing, staal, hout en recycled leer. Ervaren bartenders creëren in deze 0 graden-zone heerlijke drankjes en geweldige cocktails. Cocktails spelen een belangrijke rol in C, ook in het restaurant. Bij de menu’s kunnen op advies passende cocktails geserveerd worden. 'Borrel, lunch en diner, alles kan bij C.'
Boven C
C bestaat uit twee verdiepingen, het restaurant C op de begane grond en Boven C op de eerste verdieping. Boven C heeft een eigen bar en een grote ruimte, met een capaciteit van 150 personen, die helemaal customized kan worden en geschikt is voor verschillende events. Van intieme gelegenheden zoals private dinings tot maatwerk voor grotere groepen zoals feesten, bruiloften, vergaderingen of walking dinners, melden de initiatoren.
Interieur C
In samenwerking met Sandra Planken / Studio Noun en Donald Beekman / DBXL heeft architect Ronald Hooft van bureau '&Prast&Hooft' het interieurdesign van C gedaan. 'Het is hard naast zacht, rauw naast comfortabel en zoet naast zuur, net als in een mooi gerecht.' Dit komt terug in het interieur als een mix van verfijnde comfortabele elementen met rauwe materialen. Messing, betonschil, fluweel, hout, leer en staal wisselen elkaar af. De omkisting van de bar en de keuken is gemaakt van recycled leer. De barkrukken, speciaal voor C op maat ontwikkeld door Wdstck, Studio Noun en C, zijn van staal en leer en afgewerkt met een leren riem. Boven de keukenbar hangen lampen gemaakt van oude gasflessen; de Bellamp, ook exclusief voor C gemaakt. Aan de zijkant van het restaurant zijn er groen fluwelen sofa booths ingebouwd met ronde houten tafels. Boven de tafels hangt de Melt lamp van ontwerper Tom Dixon. De capaciteit van het restaurant is 120 personen, waarvan er twintig de actie van heel dichtbij mogen meemaken aan de keukenbar. Ook op de akoestiek is goed gelet, er zijn akoestische panelen aangebracht waardoor het Sonos audiosysteem helemaal tot zijn recht komt.
'C is compleet', concluderen de oprichters trots. Hier meer info over het restaurant. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Michiel van der Eerde
- idee
- diner
- restaurant
- nieuw
- Lucas van der Eerde
- Amsterdam
- dynamisch
- broer
- eten
- Wibautstraat 125
- culinaire belevenis
- stad
- garen
- temperatuur
- Restaurant C
- initiatief
- Celsius
- programma
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing