Boerenkoolcampagne stimuleert groenteconsumptie

Boerenkoolcampagne stimuleert groenteconsumptie
  • Food-en-retail
  • 20 okt 2015 @ 08:52
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesFood

Met de start van het Hollandse boerenkool seizoen wordt deze week een heuse boerenkoolcampagne gestart. 'De boerenkool werd jarenlang uitsluitend in smakelijke stamppotten verwerkt, maar je kunt er veel meer mee. De campagne Boerenkool Very Kool bewijst dat groenten helemaal hip zijn', aldus de makers. In landen als de V.S. is boerenkool zelfs al doorgestoten tot superfood. De nieuwe slogan: 'Boerenkool, very kool.'

Boerenkool heeft al jaren een vaste plek in de Nederlandse eetcultuur: gestampt door de aardappelen. 'Misschien was het wel ons best bewaarde geheim. Maar de boerenkool onderging in een korte periode een ware revolutie. Onder de naam ‘Kale’ werd Boerenkool dé hype in de Verenigde Staten. Actrice Gwyneth Paltrow verwerkt Boerenkool graag in haar dagelijkse groene smoothie en Boerenkool figureerde zelfs in een clip van zangeres Beyoncé. Boerenkool is bovendien heel gezond, het bevat veel vitaminen, mineralen en veel vezels. De initiatiefnemers van de campagne willen graag met alle Nederlanders delen wat er nog meer kan met Boerenkool en welke andere soorten er nog meer zijn', aldusKoninklijke VEZET in samenwerking met Albert Heijn, de initiatoren van de koolcampagne.  In de campagne Boerenkool Very Kool worden alle Nederlanders opgeroepen om hun favoriete boerenkoolrecept te delen met de hashtag #boerenkool. 

 

Nieuw: Cavolo Nero

Cavolo Nero, het Italiaanse broertje van de Nederlandse boerenkool, was al verkrijgbaar in Nederland, maar werd geïmporteerd uit Toscane. Deze winter is Cavolo Nero, ook wel palmkool genoemd, voor het eerst in Noord-Holland geteeld en verkrijgbaar bij Albert Heijn. Cavolo Nero is de trots van de Italianen en heeft een stevige bite en sterkere smaak dan gewone boerenkool. Ideaal om te roerbakken of als basis voor een stevige soep.

 

Gezond eten met meer groente

Hoewel de campagne boerenkool op een ludieke manier in het zonnetje probeert te zetten heeft de campagne wel degelijk een serieuze doelstelling. Het is één van de grote uitdagingen van deze tijd om mensen meer groenten te laten eten, mnelden AH en VEZET. 'Daarom moet het imago van groenten opgepoetst worden; en de manieren waarop het bereid en gegeten kan worden moeten verteld worden. In de reclamewereld is vaak weinig aandacht voor groente. De initiatiefnemers hopen dat daar in de toekomst steeds meer aandacht voor komt en nemen hierin nu zelf het voortouw door te laten zien hoe veelzijdig en lekker groente is.'


Wedstrijd

Iedereen die via sociale media een bericht deelt met zijn of haar favoriete boerenkoolgerecht en de hashtag #boerenkool maakt kans op een boerenkoolpakket incl. de speciaal voor de campagne ontworpen boerenkoolsweater.  De boerenkoolcampagne is een initiatief van Koninklijke VEZET in samenwerking met Albert Heijn. Meer informatie via www.boerenkool.nl. (PvWK)



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken