Bruna en De Buren introduceren 24-uursdienst voor pakketjes
- Food-en-retail
- 6 okt 2015 @ 11:56
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenKlantenservice
- 6 okt 2015 @ 11:56
- Redactie Food en Retail
Bruna en de Buren Afhaalcentrum introduceren ‘De Buren van Bruna’, een nieuw landelijk retail concept dat het 24/7 mogelijk maakt om bij Bruna winkels pakketten af te halen, af te leveren en te retourneren. De eerste pilots zijn nog deze maand operationeel bij winkels in Amsterdam, Rotterdam en Venray.
De beveiligde en geconditioneerde kluisjes van de Buren vormen volgens de initiatoren een onafhankelijk netwerk van afhaal- en wegbrengpunten voor pakjes. 'Samen met het landelijk stelsel van Bruna winkels vormen ze een krachtige combinatie. Consumenten en lokale retailers kunnen van de kluisjes gebruikmaken om snel, efficiënt en met veel gemak hun goederenstroom te reguleren. Service aan de gebruiker staat voorop, zowel binnen als buiten de openingstijden van de Bruna winkels.'
'Deze samenwerking met de Buren past perfect in de strategie van Bruna om onze serviceverlening te verbeteren door te innoveren en strategische partnerschappen aan te gaan', zegt algemeen directeur van Bruna Fred Zeegers, 'Daarnaast zijn we al langer bezig met onze omnichannel-strategie, waarbij we het traditioneel sterke netwerk van onze winkels verbinden aan de nieuwe mogelijkheden die het internet ons biedt. De Buren begeeft zich ook op het snijvlak van de digitale en fysieke wereld, dus passen wij in die zin perfect bij elkaar.'
Volgens Robin Dragstra, directeur bij De Buren Afhaalcentrum, is de samenwerking met Bruna een enorme stap voorwaarts in het bereiken van een landelijke dekking met meer dan 1000 afhaalpunten. 'We delen met Bruna dezelfde visie als het gaat om het centraal stellen van de consument. Bruna kent daarbij als geen ander de markt die zich steeds meer en sneller beweegt tussen de “Clicks en Bricks”. We hebben al veel Bruna-ondernemers leren kennen en het is mooi om te zien hoe één van de oudste retailers in ons land toch voorop kan lopen in vernieuwing en innovatie. En hoe breed de franchisenemers dit ook dragen.'
Uitgangspunt in de intentieverklaring die beide bedrijven hebben ondertekend is om zoveel mogelijk Bruna winkels geschikt te maken gemaakt voor een 24/7 toegankelijkheid van de kluisjes. Tijdens openingstijden kunnen klanten waar nodig een beroep doen op de hulp en expertise van medewerkers, 'een mix die naar ervaring van de Buren in de praktijk erg goed werkt.'
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- openingstijden
- boeken
- snel
- doos
- partnerschap
- serviceverlening
- bezorging
- partnership
- klant
- gemak
- reguleren
- efficiënt
- distributie
- algemeen directeur
- innoveren
- pakjes
- strategisch
- Bruna winkels
- goederenstroom
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing