Bruna en De Buren introduceren 24-uursdienst voor pakketjes

Bruna en De Buren introduceren 24-uursdienst voor pakketjes
  • Food-en-retail
  • 6 okt 2015 @ 11:56
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenKlantenservice

Bruna en de Buren Afhaalcentrum introduceren ‘De Buren van Bruna’, een nieuw landelijk retail concept dat het 24/7 mogelijk maakt om bij Bruna winkels pakketten af te halen, af te leveren en te retourneren. De eerste pilots zijn nog deze maand operationeel bij winkels in Amsterdam, Rotterdam en Venray.

De beveiligde en geconditioneerde kluisjes van de Buren vormen volgens de initiatoren een onafhankelijk netwerk van afhaal- en wegbrengpunten voor pakjes. 'Samen met het landelijk stelsel van Bruna winkels vormen ze een krachtige combinatie. Consumenten en lokale retailers kunnen van de kluisjes gebruikmaken om snel, efficiënt en met veel gemak hun goederenstroom te reguleren. Service aan de gebruiker staat voorop, zowel binnen als buiten de openingstijden van de Bruna winkels.'

'Deze samenwerking met de Buren past perfect in de strategie van Bruna om onze serviceverlening te verbeteren door te innoveren en strategische partnerschappen aan te gaan', zegt algemeen directeur van Bruna Fred Zeegers, 'Daarnaast zijn we al langer bezig met onze omnichannel-strategie, waarbij we het traditioneel sterke netwerk van onze winkels verbinden aan de nieuwe mogelijkheden die het internet ons biedt. De Buren begeeft zich ook op het snijvlak van de digitale en fysieke wereld, dus passen wij in die zin perfect bij elkaar.'

Volgens Robin Dragstra, directeur bij De Buren Afhaalcentrum, is de samenwerking met Bruna een enorme stap voorwaarts in het bereiken van een landelijke dekking met meer dan 1000 afhaalpunten. 'We delen met Bruna dezelfde visie als het gaat om het centraal stellen van de consument. Bruna kent daarbij als geen ander de markt die zich steeds meer en sneller beweegt tussen de “Clicks en Bricks”. We hebben al veel Bruna-ondernemers leren kennen en het is mooi om te zien hoe één van de oudste retailers in ons land toch voorop kan lopen in vernieuwing en innovatie. En hoe breed de franchisenemers dit ook dragen.'

Uitgangspunt in de intentieverklaring die beide bedrijven hebben ondertekend is om zoveel mogelijk Bruna winkels geschikt te maken gemaakt voor een 24/7 toegankelijkheid van de kluisjes. Tijdens openingstijden kunnen klanten waar nodig een beroep doen op de hulp en expertise van medewerkers, 'een mix die naar ervaring van de Buren in de praktijk erg goed werkt.'

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken