Jumbo presenteert nieuwe tapaslijn

Jumbo presenteert nieuwe tapaslijn
  • Food-en-retail
  • 20 okt 2015 @ 15:46
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Food

Rijkgevulde quinoatomaatjes, miniquiches of gegrilde kastanjechampignons. Klanten die van borrelen houden kunnen vanaf deze week hun hart ophalen bij Jumbo Supermarkten. De supermarktketen breidt namelijk het tapasassortiment uit met veel nieuwe producten. 'De bestaande hapjes worden in een nieuw jasje gestoken. De nieuwe tapaslijn is verkrijgbaar in alle Jumbo winkels', meldt het retailmerk dat onlangs nog een Gouden Effie won.

'We merken dat onze klanten steeds vaker een diner vervangen voor een gezellige borrel met verschillende soorten hapjes. Met de uitbreiding van het tapasassortiment spelen we in op deze trend. Jumbo heeft als missie de verwachtingen van de klant te overtreffen. Daarom presenteren we naast de klassieke tapas, een aantal verrassende hapjes met een moderne twist. De nieuwe tapaslijn heeft alle ingrediënten voor een ideaal avondje thuis', aldus Colette Cloosterman-van Eerd, directeur Formule en Innovatie.

Uitbreiding tapasassortiment
De tapaslijn van Jumbo bestond al uit verschillende soorten koude tapas, zoals heerlijke tapenades, gevulde pepertjes en olijven. Dit assortiment wordt nu aangevuld met warme hapjes. Een kleine greep uit het assortiment:
• Miniquiches met zalm en spinazie
• Gegrilde kastanjechampignons met kaasvulling
• Spareribs met mosted-dille marinade
• Kaiserschmarrn, luchtige Oostenrijkse pannenkoekjes

Ook het koude borrelassortiment verwelkomt een aantal nieuwe producten. Bijvoorbeeld gevulde tomaatjes met quinoasalade, houmous ras el hanout, tomatenkaviaar en gegrilde Italiaanse borretane uitjes.

Mens, dier en milieu
Als familiebedrijf wil Jumbo producten aanbieden die zo goed mogelijk zijn voor mens, dier en milieu, aldus Jumbo. Ook het nieuwe tapasassortiment bevat een aantal producten die deze voorwaarden nastreven. Zo wordt er een kipkerriesalade geïntroduceerd met Jumbo’s Nieuwe Standaard Kip: vlees van een kip die gunstigere leefomstandigheden heeft gehad. De nieuwe eiersalade wordt bereid met vrije uitloop eieren met een 2 sterren Beter Leven keurmerk.

Nieuwe verpakking
Alle koude tapas worden in een nieuw jasje gestoken. Deze hapjes worden voortaan verpakt in een rond bakje met seal en deksel, zodat de tapas langer houdbaar blijven. De warme tapas worden voorzien van een speciale verpakking die magnetronbestendig en recyclebaar is. Jumbo biedt zoals altijd gegarandeerd de laagste prijs, meldt het persbericht. 'De prijzen van de tapas variëren tussen 1,00 euro en 3,25 euro. Om een borrelavond nog leuker te maken betalen klanten bij aanschaf van drie bakjes tapas slechts vijf euro. De deelnemende tapasproducten zijn te herkennen aan en ‘3 voor 5 euro’ sticker op het etiket.

Over Jumbo Supermarkten
Jumbo telt momenteel zo’n 580 winkels, twee 'Foodmarkten' en ruim 100 'Pick Up Points', waar klanten hun online bestellingen kunnen ophalen. In alle winkels én online wordt de 'unieke' Jumbo formule gevoerd ('beste service + grootste assortiment x laagste prijs') en kunnen klanten vertrouwen op de '7 Zekerheden'. Door de klant altijd centraal te zetten, is het familiebedrijf één van de best gewaardeerde supermarktketens. 'Niet voor niets kwam Jumbo zowel in het Gfk Kerstrapport 2014 als het Gfk Zomerrapport 2015 als beste supermarkt van Nederland naar voren.' Door de overname van Super de Boer in 2009 en van C1000 in 2012 is Jumbo uitgegroeid tot het tweede supermarktbedrijf van het land. 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken