McDonald's zet met Maestro Burger in op ambachtelijkheid en exclusiviteit
- Food-en-retail
- 21 okt 2015 @ 15:13
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodMarketing
- 21 okt 2015 @ 15:13
- Redactie Food en Retail
Uit liefde voor de hamburger, die populairder is dan ooit, presenteert McDonald’s vol trots de Maestro Burger. De Maestro Burger is een stevige burger op een broodje, schrijft het concern. De introductie wordt begeleid door deze bijzondere infographic, waarin burgerliefhebbers de ontwikkeling zien vanuit het ontstaan van het beleg in de stad Hamburg tot en met de huidige Maestro. Deze komt op het menu met nieuwe 'Boerenfriet met echte mayonaise'.
De introductie is te zien als slimme marketingmove versus de vele kleine burgertentjes die in de steden ontstaan, die tot nu toe als enigen claimden ambachtelijk te zijn. Zelfs sterrenchef Ron Blaauw opende een poosje terug een eigen restaurant met kwalitatieve fastfood: The Fat Dog. Bij deze zaken ligt de prijs aanzienlijk hoger dan in de McDonald’s-restaurants. De kwaliteit zou deze echter rechtvaardigen. Met de Maestro Burger wordt het publiek dat uitweek naar de kleine exclusieve tentjes nu ook in eigen huis bij McDonald’s bediend. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- restaurant
- food
- Maestro Burger
- ontwikkeling
- koe
- Maestro
- burger
- liefhebbers
- introductie
- infographic
- McDonald’s
- vlees
- broodje
- ontstaan
- hamburger
- populair
- concern
- bijzonder
- liefde
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing