Mora haakt aan met snorsnack bij campagne Movember

Mora haakt aan met snorsnack bij campagne Movember
  • Food-en-retail
  • 8 okt 2015 @ 09:14
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesFood

Ter gelegenheid van Movember brengt snackproducent Mora een bijzonder product op de Nederlandse markt. In oktober en november bieden cafetaria’s en andere horecaverkooppunten de Mora Stache aan, een lekker gekruide kipsnack op een stokje in de vorm van een snor. Tijdens de actieperiode doneert de snackproducent aan de Movember Foundation, de stichting die wereldwijd aandacht vraagt voor de gezondheid van de man.

SBS6-hit Utopia had deze week de primeur; snackbarhouder 'Mark' verkocht de Mora Stache al in zijn cafetaria Le Luifel 2.4. Vanaf vandaag is de kipsnack voor het goede doel exclusief verkrijgbaar bij een groot aantal cafetaria’s en andere horecaverkooppunten.

Say #Stacheee!
Met de actie Say #Stacheee roept Mora kopers van de Mora Stache op om in het teken van Movember een Stacheee selfie te maken met de hashtag #stacheee en deze te uploaden via Social Media. De winnaars met de leukste selfie winnen toegang tot een feest in Utopia.

Samenwerking met Utopia
Begin september was Mora voor het eerst te zien in Utopia. Utopia wordt iedere werkdag uitgezonden om 19.30 en 23.30 uur (herhaling) op SBS6. De real life soap bereikt dagelijks tussen de 500.000 en 900.000 kijkers. De gedachte achter het TV-format is dat de inwoners in hun eigen levensonderhoud moeten voorzien. Markt runt daartoe een snackbar. Omdat Mark het belangrijk vond om een professionaliseringsslag te maken, verkoopt hij sinds september de horecaproducten van Mora. Daarnaast heeft Mark extra advies gekregen over zijn snackassortiment van Bas Bemelen, rayon manager bij Mora, onderdeel van de foodfirma Van Geloven.

Verkrijgbaarheid
Vanaf oktober is de Mora Stache tijdelijk en exclusief verkrijgbaar bij cafetaria’s en andere horecaverkooppunten. Daarnaast blijft de snack te koop bij cafetaria Le Luifel 2.4 in Utopia van SBS6.

Over Mora
In 1960 ontwikkelde Marcel Mourmans, de oprichter van Mora, zijn eigen recepten voor snacks als kroketten en loempia’s, vanuit de slagerij van zijn vader. In 2006 werd Mora overgenomen door Van Geloven uit Tilburg. Van Geloven heeft onder meer frikandellen, kip-, bami- en nasisnacks, hamburgers, kaassoufflés en minisnacks in haar assortiment en Mora is sindsdien een van de vele merknamen van het bedrijf. Inmiddels is Mora uitgegroeid tot een van de grootste en bekendste snackmerken in de Benelux. De alom bekende slogan ‘Mmm... van Mora’ en Cora en Flora als iconen op tv staan symbool voor fun, lekker snacken én topkwaliteit. En het merk blijft in ontwikkeling; een groot deel van het assortiment is inmiddels bereid zonder toevoeging van kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen en veel van de snacks kunnen zowel in de frituur als in de oven en airfryer bereid worden. De snacks van Mora worden verkocht in de meeste supermarkten in Nederland. Ook is Mora veelvuldig terug te vinden in cafetaria en horecagelegenheden

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken