'Pluijms Eetbare Wereld' focust op echt en eerlijk eten

'Pluijms Eetbare Wereld' focust op echt en eerlijk eten
  • Food-en-retail
  • 8 okt 2015 @ 11:58
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • DoelgroepenFood

Zender RTL 4 start een nieuwe foodserie en brengt voortaan elke dinsdagmiddag om 16.35 uur een aflevering uit van de 12-delige 'Pluijms Eetbare Wereld'. Daarin volgen we de culinaire speurtochten en ontdekkingen van chefkok René Pluijm (r.), met een geheel eigen focus die aansluit op het groeiend voedselbewustzijn in Nederland.

In deze serie staat iedere aflevering een land of streek centraal, en gaat Pluijm op zoek naar de oorsprong van eten, waarbij de eetcultuur centraal staat. René is een voorvechter van kwaliteit en echte smaken, wat onlosmakelijk verbonden is met zijn liefde voor voedsel en natuur en daarmee een chef van deze tijd. In deze zoektocht laat hij zich verrassen door de omgeving en (culinaire) tradities. Hij gaat op zoek naar de lekkerste producten, de mooiste streekgerechten, opmerkelijke kook- en eetgewoonten en inspirerende mensen uit de omgeving. Hieronder een impressie van een duik te Denemarken waarbij hij eetbaar zeewier oogst, uit een eerdere serie.

Liefde voor voedsel
Landen of streken die René in de nieuwe serie zal bezoeken zijn o.a. Fins Lapland, België, Slovenië, Portugal en Engeland. Het vijfde seizoen van 'Pluijms Eetbare Wereld' bestaat uit 12 afleveringen en wordt uitgezonden op dinsdagmiddag om 16.35 uur en herhaald op zaterdagavond na het laatste nieuws en op zondagmiddag om 15.30 uur op RTL4. Dit programma wordt geproduceerd door de firma Produktiekeuken.



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken