Relaunch Jacobus Boelen voor topsegment
- Food-en-retail
- 5 okt 2015 @ 17:05
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Food
- 5 okt 2015 @ 17:05
- Redactie Food en Retail
Het bekende wijnhuis Oud Reuchlin & Boelen, actief sinds 1733, zal voor het topsegment haar oudste merknaam Jacobus Boelen nieuw leven inblazen. Dat maakte managing director Eric Welles in een met sterrenchefs, patrons en sommeliers tot de nok gevulde filmzaal van Eye Amsterdam vanmiddag bekend. Hiermee komt het huis naar eigen zeggen tegemoet aan de veranderingen op culinair gebied in Nederland.
'We zijn groot, werden almaar groter door fusies en worden daardoor soms ook wel als "te groot" gezien', verklaart Welles, 'en dat terwijl juist kleine markten, aparte klantgroepen een beter gesegmenteerde aanpak vergen.'
Meer sterrenrestaurants, kwaliteit stijgt
De topgastronomie die groeiend is in Nederland -het aantal zaken met een ster of meer is al jaren stijgende- en de betere kwaliteit vakhandel behoeft een speciale benadering, volgens Welles die hiervoor marketingfuncties bekleedde bij onder andere Unilever en Bolletje. We zijn crisis-moe, er is weer ruimte voor wat extra luxe, een bovenlaag vraagt om de beste kwaliteit en service en de chefs en hun sommeliers willen hieraan gehoor geven. Oud Reuchlin wordt nu het paraplumerk, Jacobus Boelen wordt een submerk voor het topsegment, kondigt Welles aan. Daarbij hoort een nieuw platform, een nieuw merk en een identiteit die exclusief wordt gelanceerd. 'Jacobus Boelen is de naam met de langste historie sinds 1733. Hieronder wordt ook de "schatkamer" heropend zoals uit de begindagen, waarin dit speciale assortiment zal worden gepresenteerd.'
Vloeibare schatten
Onder de aanwezigen werd al gespeculeerd over een overname of naamswijziging van het wijnhuis. Deze wending was echter onverwacht en positief. Het team van Welles bleek na afloop van het centrale gedeelte op de gangen en op een bordes in Eye al een deel van de schatkamer te hebben neergezet. Sterrenchefs Soenil Bahadoer (De Lindehof) en Lars van Galen ('t Lansink) kookten een walking lunch waar het herboren merk Jacobus Boelen het wijnarrangement bij verzorgde. Guiseppe Vajra (zie foto onder) van het huis Barolo presenteerde twee jaargangen: uit 2011 en de niet in Nederland verkrijgbare jaargang 2009. Daarmee schonk hij een van de grootste vloeibare schatten van het middagprogramma, en kreeg de herlancering van 'JB' als vanzelf een gouden randje. (PvWK)
Verslagen van het foodmarketing-trendreport van Adjied Bakas en de presentatie van Heini Zachariassen (wijnapp Vivino) tijdens dit event volgen op platform Food&Retail. In de a.s. MarketingTribune 18 (printeditie) een uitgebreid fotoverslag van de bijeenkomst.
Creatie uit De Lindehof**
Managing director Eric Welles (links) in gesprek met een van zijn gasten
Eregast en jongste familietelg in het bedrijf Guiseppe Vajra toont de uiterst kostbare Barolo 2009
(fotografie Peter van Woensel Kooy/MarketingTribune)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- drank
- sommeliers
- oud
- 1733
- Oud Reuchlin & Boelen
- merknaam
- patrons
- wijn
- Eye
- managing director
- sterrenchefs
- food
- JB
- Amsterdam
- druif
- Michelin
- relaunch
- topsegment
- film
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing