Unilever ziet verkoop aantrekken: plus 1,2 miljard in Q3/'15
- Food-en-retail
- 16 okt 2015 @ 15:08
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - VerkoopFood
- 16 okt 2015 @ 15:08
- Redactie Food en Retail
Unilever heeft in het Q3/'15 meer voedings- en verzorgingsmiddelen verkocht dan een jaar eerder, tegen hogere prijzen. Vooral de verkoop van ijs liep goed. De markten in Latijns-Amerika en in China trokken aan in het derde kwartaal, meldt de fmcg-houder van merken als Ola, Dove, Axe, Omo, Zwitsal, Unox en Lipton. De omzetgroei bedraagt 1,2 miljard euro.
Unilever boekte vorig kwartaal een omzet van 13,4 miljard euro, een plus van ruim negen procent vergeleken met een jaar eerder. Gecorrigeerd voor wisselkoerseffecten steeg de totaal-opbrengst met 5,7 procent. Die zogeheten onderliggende groei kwam voor het grootste deel door de verkoop van meer goederen. Prijsverhogingen droegen 1,5 procent bij.
Warme zomer pushed ijs
Unilever voorspelde eerder dat de omzet dit jaar met twee tot vier procent zal groeien. De warme zomer in Zuid-Europa dreef de prijs van ijs fors omhoog. Topman Paul Polman gaf bij de presentatie van de kwartaalcijfers aan dat de opbrengsten 'waarschijnlijk aan de bovenkant van die bandbreedte' zullen uitkomen. Unilever verwacht over heel 2015 een omzetstijging van rond de vier procent te kunnen behalen.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- wisselkoerseffect
- omzetgroei
- Lipton
- cijfers
- retail
- goederen
- verkoop
- Ola
- Axe
- groei
- Zwitsal
- euro
- plus
- Dove
- Unilever
- Unox
- miljard
- fmcg
- Omo
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing