Carezzo 'eiwit verrijkt zorgfood' wint Acccenture Innovation Award

Carezzo 'eiwit verrijkt zorgfood' wint Acccenture Innovation Award
  • Food-en-retail
  • 6 nov 2015 @ 15:40
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

In de categorie Health and Wellbeining / Fair Food heeft foodmerk Carezzo de hoofdprijs gescoord tijdens de Accenture Innovation Prijs. De Accenture Innovation Awards zijn een jaarlijks terugkerende innovatiewedstrijd voor de -volgens de jury- meest innovatieve Nederlandse producten, diensten en concepten. Hier de case-omschrijving van de winnaar in de food-categorie.

Met de Innovation Awards zegt Accenture bedrijven en organisaties de erkenning te geven die zij verdienen. 'In Nederland gelanceerde concepten die uitzonderlijke prestaties leveren op het gebied van innovatie en duurzaamheid én jonger zijn dan drie jaar, schrijven zich in en dingen mee naar de felbegeerde Blauwe Tulpen, Groene Tulp en de Publieksprijs.' Als concept dat het beste inspeelt op verduurzaming en optimalisering in de agri & food sector benoemde de jury Carezzo. Fred Bergmans en Wim van Cuijk zijn de oprichters.

Case-omschrijving Carezzo AIA categorie 'HEALTH AND WELLBEINGFAIR FOOD'

'Carezzo eiwit verrijkt eten en drinken voor mensen met een risico op ondervoeding.
Ondervoeding, spierverlies en spierherstel aanpakken met lekkere, alledaagse producten die afgestemd zijn op wat je nodig hebt. Die nieuwe mogelijkheid is er nu met Carezzo eiwit verrijkte producten. Het betreft brood, banket, fruitsap, groentesoep, fruitzuivel en fruitijs.
Ondervoeding is een onderschat probleem. Complicaties in medische behandeling, verlies van kwaliteit van leven en hoge zorgkosten. Juist bij ziekte en herstel hebben we extra eiwit nodig voor het behoud en de groei van spiermassa. In ziekenhuizen en zorginstellingen krijgen mensen die ondervoed zijn een energie- en eiwitrijk dieet, vaak aangevuld met drinkvoeding, om de helft tot dubbel zoveel eiwit te eten. Het is voor veel senioren ondoenlijk om zoveel meer te eten, bij gebrek aan eetlust. De bestaande aanpak is geen oplossing. We hebben juist meer eiwit nodig zonder meer te eten.

Carezzo heeft eiwit verrijkte voeding ontwikkeld op basis van groente, fruit en granen en is wetenschappelijk onderbouwd door studies van Wageningen Universiteit en Ziekenhuis Gelderse Vallei. Door de ruime keuze kun je meer eiwit eten in de maaltijden en de hoeveelheid eiwit op een dag significant verhogen. Reguliere basisvoeding vervangen door Carezzo eiwit verrijkte producten is de lekkerste, makkelijkste en minst belastende manier om in het eiwit tekort te voorzien.' (PvWK)

Klik hier voor de overige winnaars

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken