Carezzo 'eiwit verrijkt zorgfood' wint Acccenture Innovation Award
- Food-en-retail
- 6 nov 2015 @ 15:40
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 6 nov 2015 @ 15:40
- Redactie Food en Retail
In de categorie Health and Wellbeining / Fair Food heeft foodmerk Carezzo de hoofdprijs gescoord tijdens de Accenture Innovation Prijs. De Accenture Innovation Awards zijn een jaarlijks terugkerende innovatiewedstrijd voor de -volgens de jury- meest innovatieve Nederlandse producten, diensten en concepten. Hier de case-omschrijving van de winnaar in de food-categorie.
Met de Innovation Awards zegt Accenture bedrijven en organisaties de erkenning te geven die zij verdienen. 'In Nederland gelanceerde concepten die uitzonderlijke prestaties leveren op het gebied van innovatie en duurzaamheid én jonger zijn dan drie jaar, schrijven zich in en dingen mee naar de felbegeerde Blauwe Tulpen, Groene Tulp en de Publieksprijs.' Als concept dat het beste inspeelt op verduurzaming en optimalisering in de agri & food sector benoemde de jury Carezzo. Fred Bergmans en Wim van Cuijk zijn de oprichters.
Case-omschrijving Carezzo AIA categorie 'HEALTH AND WELLBEINGFAIR FOOD'
'Carezzo eiwit verrijkt eten en drinken voor mensen met een risico op ondervoeding.
Ondervoeding, spierverlies en spierherstel aanpakken met lekkere, alledaagse producten die afgestemd zijn op wat je nodig hebt. Die nieuwe mogelijkheid is er nu met Carezzo eiwit verrijkte producten. Het betreft brood, banket, fruitsap, groentesoep, fruitzuivel en fruitijs.
Ondervoeding is een onderschat probleem. Complicaties in medische behandeling, verlies van kwaliteit van leven en hoge zorgkosten. Juist bij ziekte en herstel hebben we extra eiwit nodig voor het behoud en de groei van spiermassa. In ziekenhuizen en zorginstellingen krijgen mensen die ondervoed zijn een energie- en eiwitrijk dieet, vaak aangevuld met drinkvoeding, om de helft tot dubbel zoveel eiwit te eten. Het is voor veel senioren ondoenlijk om zoveel meer te eten, bij gebrek aan eetlust. De bestaande aanpak is geen oplossing. We hebben juist meer eiwit nodig zonder meer te eten.
Carezzo heeft eiwit verrijkte voeding ontwikkeld op basis van groente, fruit en granen en is wetenschappelijk onderbouwd door studies van Wageningen Universiteit en Ziekenhuis Gelderse Vallei. Door de ruime keuze kun je meer eiwit eten in de maaltijden en de hoeveelheid eiwit op een dag significant verhogen. Reguliere basisvoeding vervangen door Carezzo eiwit verrijkte producten is de lekkerste, makkelijkste en minst belastende manier om in het eiwit tekort te voorzien.' (PvWK)
Klik hier voor de overige winnaars
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- HEALTH AND WELLBEINGFAIR FOOD
- erkenning
- Fred Bergmans
- optimalisering
- omschrijving
- Innovation Awards
- concept
- organisaties
- oprichters
- Accenture
- innovatie
- verdienen
- jury
- bedrijven
- agri & food sector
- categorie
- Wim van Cuijk
- AIA
- verduurzaming
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [column] Battle of the smartphones
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt winkeldiefstal onder...
- Dennis van de Sande van Royal Swinkels: 'Mark Ritson's...
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing