Hunkemöller maakt van flagshipstore ultieme verleiding

Hunkemöller maakt van flagshipstore ultieme verleiding
  • Food-en-retail
  • 1 dec 2015 @ 09:03
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • EvenementWinkelen

High street-lingerieconcern Hunkemöller heeft het archetype van verleiding succesvol weten te koppelen aan prachtige fysieke winkels. Die manifestatie laat zich zien in de wijze waarop het aanbod wordt gepresenteerd, terwijl de keten de beleving op de winkelvloer steeds verder opschaalt. Er wordt daarbij dankbaar gebruik gemaakt van nieuwe technologie. Elke nieuwe pilot store weet de experience weer een tandje verder te schakelen.

Hunkemöller kreeg uitgebreide toelichting op het recente Shopper Marketing Update Live!-event in Maarssen. Dat gebeurde in de persoon van Brittta Hall. Global Retail Marketing & Visual Merchandising manager luidt de officiële titel van Britta. Zij liet zien hoe de beleving op de winkelvloer steeds verder opschaalt. Elke nieuwe pilot store weet de experience weer een slag verder te brengen.

Dynamiek
'In het najaar van 2013 konden we een groot pand van 500 vierkante meter huren op een toplocatie aan de Antwerpse Meir. Wat we niet wilden doen, is het bijcreëren van assortiment om de winkel gevuld te krijgen. Wat we wel wilden, is het presenteren van een oogverblindende beleving. We zijn als het ware in de huid van de shopper gekropen. Wat betekent de dynamiek op de winkelvloer vanaf het moment van binnenkomst? Zo hebben we een duidelijk statement gemaakt met dynamische verlichting. In eerste instantie had dat de vorm van een verlichte etalage zodra een passant voorbij liep. Deze kreeg vervolgens een kussend koppeltje achter de ruit te zien. Dat was vooral prachtig in het donker, terwijl als de zon scheen dat effect minder spectaculair oogde. Later heeft dat ons geïnspireerd tot uitwerking van nieuwe concepten, zoals in de pilot store in Stuttgart. Deze kent een grote videowand in de etalage, die in vergelijking met de oplossing in Antwerpen overdag een prima beeld toont.'

Optimaliseren
Het dilemma waar Hunkemöller zich voor plaatst, is dat de organisatie graag gebruik maakt van nieuwe technologie om de winkelbeleving te optimaliseren, terwijl deze inspanning zich uiteraard wel moet terugverdienen. Rendement en winkelbeleving kunnen ook op gespannen voet staan met elkaar. Elke pilot store die Hunkemöller opent, moet zich binnen drie jaar terugverdienen en binnen één jaar winstgevend zijn. (bron: SMU)

Lees hier meer verslagen van het j.l. Shopper Marketing Update Live!-event



Hunkemöller-kerstcampagnebeeld (2014)
 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken