Hunkemöller maakt van flagshipstore ultieme verleiding
- Food-en-retail
- 1 dec 2015 @ 09:03
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - EvenementWinkelen
- 1 dec 2015 @ 09:03
- Redactie Food en Retail
High street-lingerieconcern Hunkemöller heeft het archetype van verleiding succesvol weten te koppelen aan prachtige fysieke winkels. Die manifestatie laat zich zien in de wijze waarop het aanbod wordt gepresenteerd, terwijl de keten de beleving op de winkelvloer steeds verder opschaalt. Er wordt daarbij dankbaar gebruik gemaakt van nieuwe technologie. Elke nieuwe pilot store weet de experience weer een tandje verder te schakelen.
Hunkemöller kreeg uitgebreide toelichting op het recente Shopper Marketing Update Live!-event in Maarssen. Dat gebeurde in de persoon van Brittta Hall. Global Retail Marketing & Visual Merchandising manager luidt de officiële titel van Britta. Zij liet zien hoe de beleving op de winkelvloer steeds verder opschaalt. Elke nieuwe pilot store weet de experience weer een slag verder te brengen.
Dynamiek
'In het najaar van 2013 konden we een groot pand van 500 vierkante meter huren op een toplocatie aan de Antwerpse Meir. Wat we niet wilden doen, is het bijcreëren van assortiment om de winkel gevuld te krijgen. Wat we wel wilden, is het presenteren van een oogverblindende beleving. We zijn als het ware in de huid van de shopper gekropen. Wat betekent de dynamiek op de winkelvloer vanaf het moment van binnenkomst? Zo hebben we een duidelijk statement gemaakt met dynamische verlichting. In eerste instantie had dat de vorm van een verlichte etalage zodra een passant voorbij liep. Deze kreeg vervolgens een kussend koppeltje achter de ruit te zien. Dat was vooral prachtig in het donker, terwijl als de zon scheen dat effect minder spectaculair oogde. Later heeft dat ons geïnspireerd tot uitwerking van nieuwe concepten, zoals in de pilot store in Stuttgart. Deze kent een grote videowand in de etalage, die in vergelijking met de oplossing in Antwerpen overdag een prima beeld toont.'
Optimaliseren
Het dilemma waar Hunkemöller zich voor plaatst, is dat de organisatie graag gebruik maakt van nieuwe technologie om de winkelbeleving te optimaliseren, terwijl deze inspanning zich uiteraard wel moet terugverdienen. Rendement en winkelbeleving kunnen ook op gespannen voet staan met elkaar. Elke pilot store die Hunkemöller opent, moet zich binnen drie jaar terugverdienen en binnen één jaar winstgevend zijn. (bron: SMU)
Lees hier meer verslagen van het j.l. Shopper Marketing Update Live!-event
Hunkemöller-kerstcampagnebeeld (2014)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- nieuw
- beleving
- naakt
- experience
- Shopper Marketing Update Live!
- pilot store
- Brittta Hall. Global Retail Marketing & Visual Merchandising manager
- Hunkemöller
- Sylvie
- titel
- lingerie
- winkelvloer
- event
- Maarssen
- sexy
- shopper
- recent
- SMU
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing