KOHW lanceert nieuw YouTube foodkanaal voor mannen

KOHW lanceert nieuw YouTube foodkanaal voor mannen
  • Food-en-retail
  • 26 nov 2015 @ 11:43
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • IntroductieFood

Het marketing- & pr-bureau Kroon op het Werk (KOHW) is gespecialiseerd in food & drinks. Gelet op de contacten in de wereld van eten & drinken kwam KOHW achter de behoefte naar een mannelijk YouTube foodkanaal. Mede door de emancipatie en trend gaan steeds meer mannen aan de slag in de keuken, maar vaak hebben juist de mannen een achterstand.

Door te beginnen met het YouTube kanaal Meneer in de Keuken wil KOHW het dagelijks koken voor mannen toegankelijk en spannend maken. Meneer in de Keuken is hét eerste mannelijke YouTube foodkanaal van Nederland. Het mannenkanaal met het eerste filmpje is vandaag live gegaan. Daarna komt vanaf vrijdag 4 december, elke vrijdag om 10.00 uur, een nieuw filmpje online boordevol inspiratie voor iedere man.

'Uit onderzoek van KOHW in samenwerking met Ditmeijers’ Research blijkt dat 20% van de Nederlanders zichzelf een slechte kok vindt. Vooral mannen schatten hun kookkunsten laag in. De mannen noemen zichzelf een "onzekere thuiskok", maar er gloort hoop aan de horizon... Meneer in de Keuken laat zien dat mannen tegenwoordig meer kunnen dan alleen een ei bakken', aldus het bureau.

Hobbykok Paul Manten en chef-kok Pjotr Rentinck, van restaurant DeVijfdeSmaak, gaan voor het mannenkanaal aan de slag in de keuken. Meneer in de Keuken richt zich op eenvoudige gerechten en koken zonder gedoe. Alle recepten zijn binnen 30 minuten klaar te maken. Paul en Pjotr maken echt “mannen eten” klaar, zoals pasta carbonara, een broodje bapao en buikspek. De mannen van Meneer in de Keuken koken voornamelijk met regionale en verse producten.


Alles onder één dak
Alles gebeurt bij KOHW onder één dak: van opname tot editing, meldt het bureau. 'Veel bedrijven zien een toekomst in een mannenkanaal. Om Meneer in de Keuken mogelijk te maken staat in het monumentale pakhuis van KOHW een fornuis van Falcon, een Big Green Egg, pannen en kookgerei van BK en een keukenmachine van Magimix.'


Vloggen is hot
Vloggen wordt steeds populairder. Het is een variant op de normale blog, alleen bestaat een vlog uit videobeelden. Het kunnen filmpjes zijn van iemands dagelijks leven, van een evenement of een kookvideo. De filmpjes worden direct online geüpload. De gemaakte filmpjes worden op het social media kanaal YouTube geplaatst. Op YouTube kunnen gebruikers Meneer in de Keuken volgen en op deze manier op de hoogte blijven van de nieuwste filmpjes.



Het eerste gerecht op het nieuwe kanaal: carbonara. Zie ook film onder.


 



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken